
Tidenes norske kontrakt for Siemens: Fikk storkontrakten på digitalisering av jernbanen
Bane Nor skal bruke over 20 milliarder kroner på prosjektet.
Bane Nor skal bruke over 20 milliarder kroner på prosjektet.
Mål: 1000 færre forsinkelsestimer i året.
- Bane Nor håper på full utrulling.
Kunstig intelligens og analyser i sanntid skal gi flyt i kollektivtrafikken.
Danmark er prøvekanin for det nye signalsystemet også Norge skal anskaffe.
Kostet å vedlikeholde selv om det ikke var i bruk.
Nå starter byggingen av Indias første lyntog.
12.000 komponenter skiftes ut på to år.
Ikke fornøyd med arbeidet på norsk side.
Vil igjen gå i 350 kilometer/timen.
Sterkt redusert kollektivtilbud i Oslo frem til 6. august.
Selv om de koster mer å kjøpe inn.
Skal ha ferdig et banebrytende nytt underlag til jernbaneskinner om tre år.
Derfor kan ikke togene kjøre i 200 km/t langs Mjøsa, slik de skulle.
Regner med å få farten opp i 200 km/t igjen før sommeren.
Vet fremdeles ikke hvorfor toget rister – men håper svenskenes løsning kan hjelpe på problemet.
Bruker fett for å effektivt dempe skingrende støy fra jernbanen.
Bruker VR i planleggingen av nye Sundvollen stasjon.
Eksperter forklarer hvorfor 330 km/t ikke egner seg for Norge i dag.
Se unik 360-video fra inne i TBM-en.
Mandag åpnes det nye dobbeltsporet på Vestfoldbanen.
Testet ut langs hele det finske jernbanenettet.
Feilberegningene vil trolig sikre Norge mot å gjøre samme brøler.
Legger til rette for en toppfart på 250 km/t.
Om noen år kan vi få se det i Norge, tror NSB.
Bygger opp til en kilometer om dagen.
7000 stålplater dekker himlingen inne i Holmestrand stasjon.
Bli med på en tur med Jernbaneverkets målevogn.
Det har aldri blitt gjort i noen stasjonshall tidligere.
Helseskadelig, mener Arbeidstilsynet.
Har tatt 17 år og kostet 100 milliarder kroner.
Store samferdselsprosjekter krever mer statlig styring, skriver redaktør Tormod Haugstad.
Batteri eller hydrogen kan spare fire hundre millioner kroner årlig.