VESTFOLDBANEN

Bane Nor endret rekkefølgen i prosjektet. Det førte til et kostnadskutt på en halv milliard og et år tidligere åpning av dobbeltsporet.

Sparer stort ved å bygge midlertidlig togparkering i Drammen.

Hele stasjonsområdet i Drammen skal heves 40 centimeter i forbindelse med utbyggingen for å forhindre flomproblemer i fremtiden.
Hele stasjonsområdet i Drammen skal heves 40 centimeter i forbindelse med utbyggingen for å forhindre flomproblemer i fremtiden. (Foto: Mari Gisvold Solberg)

Sparer stort ved å bygge midlertidlig togparkering i Drammen.

Ved å bytte om på rekkefølgen i kjempeprosjektet med bygging av ny Vestfoldbane gjennom Drammen, blir hele prosjektet en halv milliard kroner rimeligere. I tillegg blir dobbeltsporet til Tønsberg åpnet ett år tidligere planlagt. 

Eksklusivt for digitale abonnenter

På forsiden nå