VESTFOLDBANEN

Bane Nor endret rekkefølgen i prosjektet. Det førte til et kostnadskutt på en halv milliard og et år tidligere åpning av dobbeltsporet.

Sparer stort ved å bygge midlertidlig togparkering i Drammen.

Hele stasjonsområdet i Drammen skal heves 40 centimeter i forbindelse med utbyggingen for å forhindre flomproblemer i fremtiden.
Hele stasjonsområdet i Drammen skal heves 40 centimeter i forbindelse med utbyggingen for å forhindre flomproblemer i fremtiden. (Foto: Mari Gisvold Solberg)

Sparer stort ved å bygge midlertidlig togparkering i Drammen.

Ved å bytte om på rekkefølgen i kjempeprosjektet med bygging av ny Vestfoldbane gjennom Drammen, blir hele prosjektet en halv milliard kroner rimeligere. I tillegg blir dobbeltsporet til Tønsberg åpnet ett år tidligere planlagt. 

Få tilgang til alt innhold fra tu.no, digi.no og karriere360.no med Ekstra

  • Historisk arkiv: Teknisk Ukeblad fra 1854 til i dag
  • Rabatt på konferanser

månedlig

235,-
Tilsvarer Kr 55 per uke Bestill

årlig

1 990,-
Tilsvarer Kr 39 per uke Prøv 1 måned for 1 kr
Én måned for 1 kr
Automatisk fornyelse av abonnement kan stoppes når som helst
Bedrift eller organisasjon? Få tilbud her
NITO- og Tekna-medlemmer får 50% rabatt av ordinær pris ved kjøp av årsabonnement.Rabatten fås ved å oppgi medlemsnummer i bestillingsprosessen

Vanlige spørsmål

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvorfor får jeg ikke logget inn?

Tu.no er ikke tilknyttet Tekna eller Nitos medlemsbaser. Du må registrere en ny brukerkonto på tu.no.

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvordan får jeg rabattert pris?

Etter at du har laget en brukerkonto på tu.no og logget inn kan du legge inn ditt medlemsnummer og få 50 % rabatt.

Kan jeg få tilsendt faktura til min arbeidsgiver?

Ja. Ved kjøp av årsabonnement tilbyr vi bedriftsfaktura.

Vil abonnementet automatisk fornye seg etter gratisperioden?

Ja. Abonnementet fornyes automatisk. Du kan når som helst skru av automatisk fornyelse.

Eksklusivt for digitale abonnenter

På forsiden nå