
Follobanen blir ett år forsinket - og dyrere
Slik innfrir de – med hjelp fra Entelios.
Har din bedrift en grønn og innovativ løsning? Nå har du sjansen til å bli med på en gratis verdenslansering.
Skjer ikke i Norge, ifølge Bane Nor.
Slik blir japanernes nye maglev-tog.
Bane Nor skal bruke over 20 milliarder kroner på prosjektet.
Mål: 1000 færre forsinkelsestimer i året.
Finnene vil ut til havet.
- Bane Nor håper på full utrulling.
– Høy risiko for stort samfunnsproblem.
Kostet å vedlikeholde selv om det ikke var i bruk.
Nå starter byggingen av Indias første lyntog.
12.000 komponenter skiftes ut på to år.
Norge foregangsland innen tunnelbygging.
Boret seg gjennom 6896 meter med fjell.
Vil igjen gå i 350 kilometer/timen.
Sterkt redusert kollektivtilbud i Oslo frem til 6. august.
Skal ha ferdig et banebrytende nytt underlag til jernbaneskinner om tre år.
Regner med å få farten opp i 200 km/t igjen før sommeren.
Vet fremdeles ikke hvorfor toget rister – men håper svenskenes løsning kan hjelpe på problemet.
Mindre grunnarbeid, ingen veiombygginger og tilnærmet vedlikeholdsfrie betongspor.
Bruker fett for å effektivt dempe skingrende støy fra jernbanen.
Bruker VR i planleggingen av nye Sundvollen stasjon.
Eksperter forklarer hvorfor 330 km/t ikke egner seg for Norge i dag.
Se unik 360-video fra inne i TBM-en.
Mandag åpnes det nye dobbeltsporet på Vestfoldbanen.
Stort jernbaneprosjekt utmerker seg internasjonalt.