Batteridrevet elektrisk tankskip

Japan lager elektrisk oljebunkringsfartøy

Et japansk konsortium utvikler et konsept for elektrisk drevet oljetankfartøy og tilhørende infrastruktur.

Asahi Tanker/ Exeno-Yamamizu har utviklet «e5»-konseptet, i utgangspunktet med tanke på bruk i Tokyo Bay.
Asahi Tanker/ Exeno-Yamamizu har utviklet «e5»-konseptet, i utgangspunktet med tanke på bruk i Tokyo Bay. (Asahi/Exeno-Yamamishu)
EKSTRA

Et japansk konsortium utvikler et konsept for elektrisk drevet oljetankfartøy og tilhørende infrastruktur.

Mens Norge utvikler dieseldrevet hydrogenbunkringsskip, går Japan motsatt vei og lager elektrisk tankskip for olje og diesel.

Få tilgang til alle artikler og mer med TU Ekstra

  • Ubegrenset tilgang til tu.no og digi.no
  • Historisk arkiv: Teknisk Ukeblad fra 1854 til i dag
  • Rabatt på konferanser

månedlig

235,-
Kr 55 per uke Bestill

årlig

1 990,-
Kr 39 per uke Prøv 1 måned for 1 kr
Én måned gratis
Abonnementet autofornyes og kan sies opp når som helst
Bedrift eller organisasjon? Få tilbud her
NITO- og Tekna-medlemmer får 50% rabatt av ordinær pris ved kjøp av årsabonnement

Vanlige spørsmål

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvorfor får jeg ikke logget inn?

Tu.no er ikke tilknyttet Tekna eller Nitos medlemsbaser. Du må registrere en ny brukerkonto på tu.no.

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvordan får jeg rabattert pris?

Etter at du har laget en brukerkonto på tu.no og logget inn kan du legge inn ditt medlemsnummer og få 50 % rabatt.

Kan jeg få tilsendt faktura til min arbeidsgiver?

Ja. Ved kjøp av årsabonnement tilbyr vi bedriftsfaktura.

Vil abonnementet automatisk fornye seg etter gratisperioden?

Ja. Abonnementet fornyes automatisk. Du kan når som helst skru av automatisk fornyelse.

Eksklusivt for digitale abonnenter

På forsiden nå