TekjobbNyhetsbrevVideoNyhetsstudio
Abonner
EkstraTekjobb
Nyheter
ByggElbilEnergiForbrukerteknologiForsvarIndustriITKarriereKlimaMaritimSamferdsel
Meninger
AnalyseDebattKommentar
Tjenester
TUDigiInsidetelecomVeier24eBladTekjobbKonferanser
Info og kontakt
Om ossBedriftsabonnementAnnonseinfoTa kontaktKundeservice
Tips oss
Innlogget som:
Abonner
Logg ut
Min konto
Kundeservice

Corvus

Viser 1 til 20 av 59 treff
  • 1
  • 2
  • 3
Incat 130 meter lang bil- og passasjerferge. Bygges for Buquebus i Argentina og skal gå mellom Buenos Aires og Montevideo (Uruguay).
Katamaranferge får 40 MWh batterier
24. aug. 2023
Batterier, eu, ipcei, Jan Christian Vestre, beyonder, vianode, hydro, morrow, cenate
Vestres batteripakke: Corvus ser mot USA, mens Morrow blir i Norge
30. juni 2023
Hagland Captain ble bygget om til hybrid drift i Polen. Det ble en dyr og tidkrevende operasjon rederiet ikke vil gjøre igjen.
Nå sprer maritime batterier seg i rekordfart – spår dobling i løpet av året
8. mars 2023
Åpner testanlegget som kan gjøre skipsfart utslippsfritt
7. okt. 2022
Verdens vakreste og grønneste kystrute
22. juli 2022
Verdens første cruiseskip på batterier i Geirangerfjorden
2. juni 2022
Corvus - åpner batterifabrikk i Bergen 5. september 2019 - total kapasitet opp mot 400 MWh. Intek på Raufoss har levert roboter og utviklet verktøy og automatiseringssystem. 13 roboter i ni celler.
Corvus åpner USA-fabrikk
20. mai 2022
Havila Capella vant prestisjepris
5. apr. 2022
Corvus og Toyota har fått Approval in Principle (prinsippgodkjennelse) for brenselceller på skip.
Brenselceller fra Corvus og Toyota godkjent på skip
4. apr. 2022
Aarbakke har en svært moderne maskin- og verktøypark og selv modernisert og programmert for smartere og mer avansert bruk.
Norges smarteste industribedrift: Vinneren er i front på digitalisering og automatisering
3. feb. 2022
Grønt skipsfartsprogram – setter i gang fem nye piloter
6. jan. 2022
Pelikan 2 kan enkelt håndteres av en person. Med to framdriftspropeller og fire sidepropeller er manøvreringsevnens vært god.
Den elektriske søppelsamleren bruker nesten ikke strøm
7. okt. 2021
Det var lenge frykt for at det var dannet eksplosive gasser etter brannen. på Brim Explorer. Mannskap fra Vestfold interkommunale brannvesen måtte pumpe inn nitrogen for å drive ut eventuelle eksplosive gasser før de kunne gå ned i maskinrommet og batterirommet.
Batteriromsbrann på Brim Explorer: Venter på politirapport
26. mai 2021
El-ferge til Lisboa med plass til 540 personer med hastighet på 16-17 knop. Batteripakken er på 1860 kWh.
Norge elektrifiserer ti portugisiske katamaraner
25. mai 2021
Corvus utvider med brenselceller fra Toyota
1. feb. 2021
Ferge sparer 4-5 prosent drivstoff med rotorseil
25. aug. 2020
Regelverk og krav driver batteriteknologien videre
24. juni 2020
Klimaministeren åpner for å utsette krav om nullutslipp fra cruiseskip om seks år
14. mai 2020
Stortinget krever klart svar fra regjeringen: Stå fast på nullutslippskrav i verdensarvfjordene
29. apr. 2020
Corvus utvider og automatiserer batterifabrikk
26. mars 2020
Viser 1 til 20 av 59 treff
  • 1
  • 2
  • 3
Adm. direktør og ansv. redaktør:
Jan M. Moberg
Digitalredaktør TU Media:
Svein-Erik Hole
Redaktør TU.no:
Tor M. Nondal
Redaktør Teknisk Ukeblad:
Tormod Haugstad
Personvern/cookies
Brukeravtale
All journalistikk er basert på Vær varsom-plakaten og Redaktørplakaten
© 1995-2023 Teknisk Ukeblad Media AS
Annonsere:
Informasjon og priser
Abonnere:
Papirabonnement
Digitalt abonnement
Kontakt oss:
Kontaktinformasjon
E-post redaksjonen:
Nett - papir/blad
RSS:
RSS-feed forside
Nyhetsbrev:
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Besøksadresse:
Teknisk Ukeblad Media AS
Grensen 3, 0159 Oslo
Postadresse:
Teknisk Ukeblad Media AS
Postboks 380 Sentrum, 0102 Oslo
Fakturaadresse:
Teknisk Ukeblad Media AS
Postboks 380 Sentrum 0102 Oslo
faktura@tu.no
Telefon/faks:
23 19 93 00/23 19 93 01