Trønderbanen

De nye togene er dobbelt så lange som de gamle – må ruste opp plattformer for 180 millioner kroner

Til våren skal splitter nye Flirt-tog erstatte de 35 år gamle dieseltogene på Trønderbanen. Det fører til behov for ombygging av nesten alle plattformene langs strekket.

På Ranheim stasjon bygges det for tiden ny plattform for å kunne ta imot de nye 113 meter lange Flirttogene.
På Ranheim stasjon bygges det for tiden ny plattform for å kunne ta imot de nye 113 meter lange Flirttogene. (Foto: Kristin Skei)

Til våren skal splitter nye Flirt-tog erstatte de 35 år gamle dieseltogene på Trønderbanen. Det fører til behov for ombygging av nesten alle plattformene langs strekket.

Til våren erstattes de gamle dieseltogene på Trønderbanen med splitter nye Flirt-tog. Og mens de nye togene har plass til nesten 100 passasjerer mer per tog enn de gamle, fører den økte lengden på Flirt-togene til noen utfordringer for Bane Nor, som eier infrastrukturen langs jernbanenettet vårt.

Eksklusivt for digitale abonnenter

På forsiden nå