MARITIM

Batteriferger: En sikkerhetsrisiko? Mannskap føler seg ikke kompetente

Mannskap og offiserer på batteriferger og hybride skip savner god opplæring og trening i å håndtere brann og eksplosjonsfare.

Andreas Ingsøy om bord på KV Svalbard der han tjenestegjorde i flere år. Nå har han tatt mastergrad i «Martime Management - Technical Specialization» ved Universitetet i Sørøst. Der påpeker han at mannskap på elektriske og hybride fartøy har for lite kunnskap om det elektriske systemet og håndtering av feil.
Andreas Ingsøy om bord på KV Svalbard der han tjenestegjorde i flere år. Nå har han tatt mastergrad i «Martime Management - Technical Specialization» ved Universitetet i Sørøst. Der påpeker han at mannskap på elektriske og hybride fartøy har for lite kunnskap om det elektriske systemet og håndtering av feil. Foto: Haakon Kjøllmoen
Tore StensvoldTore StensvoldJournalist
4. mars 2020 - 05:15

Brannen og eksplosjonen om bord i MF Ytterøyningen i oktober i fjor har vært en sikkerhetsvekker.

Share icon
Del

Kommentarsystemet er deaktivert

Kommentarsystemet leveres av en ekstern leverandør, og kan ikke lastes inn uten at informasjonskapslene er aktivert. Endre dine Personvern/cookies innstillinger for å aktivere kommentering.