TekjobbNyhetsbrevVideoNyhetsstudio
Abonner
EkstraTekjobb
Nyheter
ByggElbilEnergiForbrukerteknologiForsvarIndustriITKarriereKlimaMaritimSamferdsel
Meninger
AnalyseDebattKommentar
Tjenester
TUDigiInsidetelecomVeier24eBladTekjobbKonferanser
Info og kontakt
Om ossBedriftsabonnementAnnonseinfoTa kontaktKundeservice
Tips oss
Innlogget som:
Abonner
Logg ut
Min konto
Kundeservice

Wilhelmsen

Edda Ferd tester hydrogen i olje
9. mars 2023
Digitaliserer skip: Sparer drivstoff – effektiviserer driften
14. nov. 2022
Green Saver skal redde liv på sjøen med elektrisk framdrift og kunstig intelligens
30. aug. 2021
Det var flere kapteiner og navigatører med ulik bakgrunn og erfaring med på verdens første kurs for landstyring og overvåking av autonome skip. Fra venstre: Thomas Fevang, Espen Berglund, Nikolai Smit, Ragnar Stangring og Petter Kyseth
Her utdannes verdens første kapteiner for fjernstyring og overvåking
31. mai 2021
Norske rederier: Klimatiltak for shipping virker mot sin hensikt
21. mai 2021
Orcelle Wind blir 220 meter lang, 40 meter bred og vil ha plass til 7.000 biler og rullende materiell.
Vind og hydrogen kjemper om Heyerdahlprisen 2021
16. mars 2021
Akterampen skal  tåle 150-200 tonn og høyden på hoveddekkene som kan ta tung last blir 5 meter.
Wallenius Wilhelmsen lanserer Orcelle Wind
17. feb. 2021
Tauet som skal hindre dødsulykker hvis det ryker
12. jan. 2021
Wilhelmsen med hydrogenskip i rute mellom Stavanger-Kristiansund
17. des. 2020
Bygger verdens første hydrogen­drevne frakteskip
22. okt. 2020
Smarte tau kan forhindre fortøyningsulykker
5. okt. 2020
Bygger 3D-printernettverk – kan produsere reservedeler i plast og metall til skip
29. sep. 2020
Bilskip får 80 meter høye seil – krysser havet uten utslipp
9. sep. 2020
Setter fart på grønn overgang: 71 millioner kroner skal få skip og ferger over på hydrogendrift
13. des. 2019
Store byer ved havet eller ved store elver i Asia er ideelle for autonome småferger. Dette er Singapore.
Ekspertene tror autonome skip blir lettere å realisere enn selvkjørende biler
20. nov. 2019
Bunkersskip for flytende hydrogen (LH2 - liquefied hydrogen) er utviklet av Moss Maritime, Wilhelmsen, DNV GL og Equinor.
Verdens første bunkersskip for frakt av hydrogen, er norsk
31. jan. 2019
Fartøysledere får orden i hektisk arbeidshverdag: Ett system erstatter 12 programmer
17. aug. 2018
Asko vil frakte mat med autonome skip
9. apr. 2018
Droner, 3D-printing og intelligente tau: Slik tar Wilh. Wilhelmsen grep for å digitalisere
18. juli 2017
Adm. direktør og ansv. redaktør:
Jan M. Moberg
Digitalredaktør TU Media:
Svein-Erik Hole
Redaktør TU.no:
Tor M. Nondal
Redaktør Teknisk Ukeblad:
Tormod Haugstad
Personvern/cookies
Brukeravtale
All journalistikk er basert på Vær varsom-plakaten og Redaktørplakaten
© 1995-2023 Teknisk Ukeblad Media AS
Annonsere:
Informasjon og priser
Abonnere:
Papirabonnement
Digitalt abonnement
Kontakt oss:
Kontaktinformasjon
E-post redaksjonen:
Nett - papir/blad
RSS:
RSS-feed forside
Nyhetsbrev:
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Besøksadresse:
Teknisk Ukeblad Media AS
Grensen 3, 0159 Oslo
Postadresse:
Teknisk Ukeblad Media AS
Postboks 380 Sentrum, 0102 Oslo
Fakturaadresse:
Teknisk Ukeblad Media AS
Postboks 380 Sentrum 0102 Oslo
faktura@tu.no
Telefon/faks:
23 19 93 00/23 19 93 01