
I løpet av noen år skal mer enn 400 norske tog utstyres med digitale signaler – her er erfaringene fra det aller første
Brannbil på skinner.
Bygges sommeren 2016.
Stadig mer populært.
Skal unngå feilene som ble gjort i Danmark.
Se punktene på kartet.
Skal gi færre forsinkelser.
Skal gå i mer enn 1000 kilometer i timen.
Mener utbyggingen må skje samtidig som Intercity-utbyggingen.
Innen 2030 må alle de nye anleggene være skiftet ut med ERTMS.
Kan stå klart i 2023.
Effektivisering vil gi t-banen i Oslo plass til 4000 flere passasjerer per time.
Reduserer energibruken med fem prosent.
De alternative transporttilbudene er ikke effektive nok for passasjerene når togene står, mener Riksrevisjonen.
Norsk drivemetode koster ned til en femtedel.
Ett av to sporbyggertog i Europa.
Jernbaneverket lanserer ny applikasjon.
Har aldri blitt gjort før.
Derfor går investeringene til jernbane ned i forslaget til statsbudsjett.
Bare testing gjenstår før åpning i desember.
Foreslår tiltakspakke med opptil 12.000 nye arbeidsplasser.
NSB krever erstatning. Jernbaneverket skylder på NSB og entreprenøren. Entreprenøren skylder på NSB og Jernbaneverket.
Bybanens nye vognhall er over 300 meter lang.
Jernbaneverket og NTNU samarbeider om 3D-modellering.
Byrådet har bestemt seg.
Nå kan det bli flere avganger.
Se 360 grader-filmen fra inni tunnelene.
Enighet med oljeselskapene reduserer risikoen for forsinkelse.
Fem meter over bakken.
– Men vi har mer teknisk kompliserte prosjekter i Norge.
Kortere reisetid, flere avganger og bedre komfort.
Var klar over problemet allerede på 90-tallet.