SAMFERDSEL

Ny togtunnel skal gi dobbelt så mange tog gjennom Oslo sentrum – men utfordringene står i kø

For å unngå å gjøre de samme feilene man har gjort tidligere har Bane Nor fått med byggelederen fra byggingen av Nationaltheatret stasjon.

På grunn av de faste stasjonene og all eksisterende infrastruktur er det begrenset med muligheter for hvor den nye togtunnelen kan gå.
På grunn av de faste stasjonene og all eksisterende infrastruktur er det begrenset med muligheter for hvor den nye togtunnelen kan gå. Illustrasjon: Bane Nor
22. mai 2020 - 13:30

Umerket infrastruktur, krevende sikring av gamle fasader og store uenigheter mellom byggherre og entreprenør førte til en ekstrakostnad på 1,2 milliarder kroner da Stortinget skulle oppgraderes med nytt underjordisk garasjeanlegg under Wessels plass i Oslo.

Share icon
Del

Kommentarsystemet er deaktivert

Kommentarsystemet leveres av en ekstern leverandør, og kan ikke lastes inn uten at informasjonskapslene er aktivert. Endre dine Personvern/cookies innstillinger for å aktivere kommentering.