TU BrandStory er en markedsføringskanal for annonsører.
Tanken bak annonseformatet er at firmaer med komplekse budskap skal få anledning til å gå i dybden på sine temaer, og ha mulighet til å få direkte feedback fra en relevant målgruppe.
Annonsørene er velkomne til å dele innsikt fra forskning og utvikling, refleksjoner rundt sin rolle i samfunnet og tanker om ledelse.
Produktreklame er ikke tillatt i dette formatet. Annonsører kan heller ikke bruke TU BrandStory som en kanal for tilsvar på journalistikk som utøves på redaksjonelle flater.
Oljesmellen nådde også Vestfold, og da 30 prosent av omsetningen forsvant over natta måtte Fosstech tenke nytt. En offensiv satsing på egen spisskompetanse har medført tidenes ordrereserve. Og i fortsettelsen skal de vokse videre på 3D-printing.
De sto på kanten av stupet etter blodrøde tall i 2013. I tillegg lovet sjefen noe han ikke visste om de klarte å levere. Nå er de nominert til å bli «Norges industrihelt».
Rett før jul ble det kjent at den japanske motorsykkelprodusenten Yamaha Motor kjøper flere av Hokksund-selskapet Brudeli Techs patenter. Nå er oppfinneren bak klar med nye ideer.
Ni gevinster tilfaller de som omfavner fire megatrender
Veidekke unngikk kranproblemer fordi to digitaliseringsentusiaster var tidlig ute med Synchro.
Permanent brønnplugging, eller P&A, er en hodepine for oljebransjen. Tilgjengelig teknologi representerer svært høye kostnader og antas å ha variabel levetid. Men det var før norske Interwell P&A kom opp med ideen om å bruke teknologi basert på naturens egen metode.
Møt gründerne bak holdbarhetsindikatoren som kan revolusjonere vårt forhold til matkvalitet og matsvinn.
Maritim næring entrer nå den fjerde industrielle revolusjonen. Kunstig intelligens og autonome systemer vil stå sentralt i teknologiutviklingen fremover.
Med erfaring fra panteautomater har Biosort utviklet en unik løsning for gjenkjenning og individuell sortering av laks. iFarm-konseptet overvåker helse og utvikling, og sorterer ut til behandling eller slakting
Nordmenn er verdensmestre i elbil. Nå vil Zaptec gjøre oss bedre på lading, med intelligent strømstyring. Vi tok en kundeprat med CEO Simen Teigre
Dataspill har blitt milliardbutikk og industrien omsetter nå for mer enn film- og musikkbransjen tilsammen. Aktører som har beskyttet ideer, design og tekniske løsninger står igjen som vinnerne.
Med 3D-printing blir informasjonen som skal til for å lage et produkt viktigere enn det fysiske produktet. Spesielt ferdigvareindustrien innen plast, glass og metall trenger nå å sikre sine viktigste verdier.
Behovet for en robust varsling ved et eventuelt ras ved Åkerneset var sporen til UMS sin unike patenterte teknologi. Med sitt unike lokasjonsbaserte varslingssystem kan norske UMS redde liv verden over.
Norske selskaper ligger helt i front på additiv tilvirkning, også kjent som 3D-printing. Den nye teknologien byr på mange fordeler, men også nye utfordringer relatert til kopiering, beskyttelse og håndheving av patent. Les hele saken
Det startet med et kobberrør, en wire fra en gammel sykkel, noen stoffbiter og en gammel symaskin. Nå er det unike våpenbæresystemet patentert i USA, Kina, EU og Norge, og Canada står for tur.
L/L Voss Fellesbryggeri er klar for å brygge bærekraftig lokal øl som skal ta markedsandelen fra duopolet. Bryggeriet har en smakfull vinnerresept. Les hele saken
Actionkamera-produsenten GoPro har nylig skrevet avtale om bruk av Microsofts patenterte teknologi for å kunne gjøre filmopplevelser enda mer ekstreme.
Sannheten er at noen helt andre har teknologien som vil føre til fullverdige løsninger for biler som kjører av seg selv.
Svaret på spørsmålet i tittelen er selvsagt nei. Vi har trolig bare så vidt begynt.
Utvikling av ny teknologi i dagens konvergerende teknologibilde innebærer ofte et samarbeid med andre nisjebedrifter, med skal du oppnå et konkurransefortrinn krever det riktig samarbeidsform.
Mange hyllet Tesla da de åpnet patentene sine for verden i fjor sommer, men det er sannsynligvis en iskald forretningslogikk bak trekket.
Forhandlingene i Paris handler om viljen til å ta teknologien i bruk