Og det er disse seks som er interessert i den såkalte E04-kontrakten på Rogfast:
![Rogfast er en del av fergefri E39 og blir 26,7 kilometer lang når den står ferdig i 2033. <i>Illustrasjon: Statens vegvesen</i>](https://images.gfx.no/290x/2707/2707034/PM-E03-utlysning.jpg)
- Skanska Norge
- NCC Norge
- JV OHA Tunnel, bestående av OBRASCÓN HUARTE LAIN S.A , Hyundai Engineering & Construction Co, Ltd og Aldesa, SA
- China Communications Construction Company
- JV Implenia Norge og Stangeland Maskin
- JV Webuild S.p.A. og Acciona Construcción, S.A
– Vi er fornøyd med at så mange ønsker å delta i konkurransen for å bygge verdens dypeste og lengste undersjøiske vegtunnel. Dette er nummer to av tre kontrakter på over 3,5 milliarder kroner. E04-kontrakten starter på Bokn i Nord Rogaland og går halvveis mot Kvitsøy. I lengde og størrelse er den tilnærmet lik som E03 som vi lyste ut i fjor, sier prosjektsjef i Statens vegvesen, Oddvar Kaarmo, i en pressemelding.
Nå venter et omfattende og krevende arbeid med å velge de tre til fem som skal bli prekvalifisert.
![Bru over Bjørnafjorden er kostnadsberegnet til 17 milliarder. Nå blir prosjektet utsatt på ubestemt tid.](https://images.gfx.no/130x87/2836/2836181/hordfast%2520natt%2520vegvesen.jpg)
Les også
Hordfast kan bygges – så klart!