Segway i2: Dette er selve originalen, riktignok litt dekket av reklame for importøren. Den er solid, god og kjøre, men ung og dyr. (Bilde: ORV)

TEST: SEGWAY I2

Den originale Segway er en kostbar tungvekter

TEST: Segway i2

Segway i2 er selve originalen. Den fremstår som den best bygde og mest solide i testen. Men den er også den langt dyreste. 54.000 kroner er mye penger, selv om vi tar kvalitet og garanti i betraktning.

Les hele testen: Vi tester 5 ulike ståhjulinger

God kjøreopplevelse

Segway er også en tung sak. Det skal litt krefter til for å løfte den inn i en bil. For de fleste er det ikke praktisk.

I motsetning til de andre hadde ikke Segway fotstøtte. Det gjorde parkering til en litt større utfordring. Men den sto godt oppreist så lenge den var i gang.

Dette er ingen tvil om at Segwayen var god å kjøre. Den fungerte godt under alle forhold, også opp bakken da. Men i oppoverbakke synes vi likevel Ninebot oppførte seg hakket jevnere.

Slik fungerer Segway: – Som en iPhone på hjul

Spesifikasjoner, Segway i2

  • Vekt: 47,7 kilo
  • Hjuldiameter: 19 tommer
  • Motorstyrke: Ikke oppgitt
  • Batterikapasitet: Ikke oppgitt
  • Oppgitt toppfart: 20 km/t
  • Oppgitt ladetid: 8 timer
  • Oppgitt rekkevidde: Inntil 38 km
  • Kan felles sammen: Nei
  • Pris: 54.900

Les også:

Denne lille kofferten gjør sykkelen din elektrisk

Batteribusser overrasker på rekkevidde

Tesla vant omfattende vintertest