Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips oss

Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips oss
Abonner

Massterly

Elektrisk – men ikke helt førerløs sjøtransport

Elektrisk – men ikke helt førerløs sjøtransport

Ubemannet og tettpakket skip på 24 meter

Ubemannet og tettpakket skip på 24 meter

Har startet ubemannet fraktrute over Trondheimsfjorden

Har startet ubemannet fraktrute over Trondheimsfjorden

Kapteiner på kontor: Autonomi kommer for fullt

Kapteiner på kontor: Autonomi kommer for fullt

Askos sjødroner seiler autonomt om to år

Askos sjødroner seiler autonomt om to år

Her utdannes verdens første kapteiner for fjernstyring og overvåking

Her utdannes verdens første kapteiner for fjernstyring og overvåking

Blir ubemannet: Det lille fartøyet skal erstatte et stort med 50 mennesker om bord

Blir ubemannet: Det lille fartøyet skal erstatte et stort med 50 mennesker om bord

Asko bygger autonome og elektriske sjødroner i India

Asko bygger autonome og elektriske sjødroner i India

Selvkjørende skip: Her er kontrollrommet fremtidens skip skal styres fra

Selvkjørende skip: Her er kontrollrommet fremtidens skip skal styres fra

Ekspertene tror autonome skip blir lettere å realisere enn selvkjørende biler

Ekspertene tror autonome skip blir lettere å realisere enn selvkjørende biler

Asko får Enova-støtte til å utvikle autonome transportferger

Asko får Enova-støtte til å utvikle autonome transportferger

Tips oss

Ansvarlig redaktør

Kristina Fritsvold Nilsen

Nyhetsredaktør

Tor M. Nondal

  • RSS-feed forside
  • Facebook
  • Linkedin
  • Bsky
  • Annonser
  • Nyhetsbrev
  • Vilkår og bruksbetingelser
  • KI-retningslinjer

All journalistikk er basert på Vær varsom-plakaten og Redaktørplakaten

© 1995-2025 Teknisk Ukeblad Media AS