TUNNELER

Ny rammeavtale: Elektroarbeid for inntil 80 mill i tunneler i Nord-Norge

Vegvesenet kommer med ny treårig avtale for flere riksvei tunneler i nord.

BMO Elektro tunnel
BMO Elektro tunnel Illustrasjonsfoto: BMO Elektro
16. juni 2023 - 15:05

Elektro-utstyr i tunnelene på riksveinettet i Nord-Norge trenger vedlikehold.

Vegvesenet har nå kommet med en rammeavtale for elektro, og tanken er å inngå avtale med minst tre leverandører i avtalen, men én leverandør om utførelse av arbeidene.

Hovedmengden blir i tunnelene i Nord-Norge som ikke tilfredsstiller tunnelsikkerhetsforskriften.

 

Omfanget i 2023 er stipulert til inntil ti millioner kroner eks. mva. Deretter avhenger det av bevilgningene, men den maksimale omsetningen i rammeavtalen er anslått til 80
millioner kroner. Da er opsjonen på ett år ekstra inkludert.

Etaten legger opp til at arbeider på de følgende strekningene blir bestilt gjennom rammeavtalen:

Finnmark:

  • E75 Vardø-E6 Alta (Storsandnes)
  • E105 Hesseng (Trifon)
  • E69 Smørfjord-Honningsvåg
  • Riksvei 94 Kvalsund-Hammerfest

Troms:

  • E6 Storslett-Skibotn (Larsberg)
  • E8 Tromsø (Tromsøysund, Flyplass)
  • Riksvei 83 Tjeldsundbrua-Harstad

Nordland:

  • E10 Stormyra-kryss Sverige
  • E10 Bjerkvik-Tjeldsundbrua
  • E10 Gullesfjordbotn-Å
  • Riksvei 85 Sigerfjord
  • E6 Bjerkvik-Sætran
  • Riksvei 827 Sætran-Kjøpsvik
  • E6 Innhavet-Megård (Sørfold)
  • Riksvei 80 Fauske-Bodø
  • E6 Fauske-Saltdal
  • Riksvei 77 Tjernfjell
  • E6 Storforshei-Mosjøen (Mosåsen)
  • E12 Umbukta

Startdato er beregnet til 1. oktober i år, og avtalen varer ut november i 2026. Her gjelder en gjensidig opsjon på å forlenge rammeavtalen i ett år på uendrede vilkår.

Tilbudsfrist er 18. juli.

Et vellykket grep som har mange navn: Romlefelt, sinusriller eller det mer formelle «forsterket midtoppmerking».
Les også

Vegtilsynet skal gå romlefeltene etter i sømmene

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.