SKIP

Nå er det rundt 50 hybridskip i verden

Solstad Farstad bygger om to forsyningsskip som vil spare 15-20 prosent drivstoff.

Solstad Farstad-skipet Normand Supporter i arbeid for Conoco Phillips på Ekofisk-feltet. Neste år blir det batterihybrid med 560 KWh batteripakke. Hybridsystemet leveres av Westcon Power and Automation.
Solstad Farstad-skipet Normand Supporter i arbeid for Conoco Phillips på Ekofisk-feltet. Neste år blir det batterihybrid med 560 KWh batteripakke. Hybridsystemet leveres av Westcon Power and Automation. Foto: Solstad Offshore
Tore StensvoldTore StensvoldJournalist
22. mai 2018 - 18:30

De to PSV-ene Normand Server og Normand Supporter skal installere batteripakke på 560 kWh som er godkjent som reservekraft, eller «spinning reserve», det vil si som back-up ved DP-operasjoner.

Share icon
Del

Kommentarsystemet er deaktivert

Kommentarsystemet leveres av en ekstern leverandør, og kan ikke lastes inn uten at informasjonskapslene er aktivert. Endre dine Personvern/cookies innstillinger for å aktivere kommentering.