MARITIME BATTERY FORUM

Markedet for maritime batterier i ferd med å eksplodere

Det som begynte forsiktig med den helelektriske fergen Ampere i 2015, er i ferd med å bli stort. Over 180 skip har installert eller bestilt maritime batterier.

Batterifergen Ampere kryssser Sognefjorden på E39 Lavik-Oppedal.
Batterifergen Ampere kryssser Sognefjorden på E39 Lavik-Oppedal. (Foto: Tore Stensvold)

Det som begynte forsiktig med den helelektriske fergen Ampere i 2015, er i ferd med å bli stort. Over 180 skip har installert eller bestilt maritime batterier.

ULSTEINVIK: Statens vegvesen startet et elektrifiseringsløp uten sidestykke da de i 2012 utlyste en utviklingskontrakt for en lavutslippsferge på E39 Lavik-Oppedal.

Få tilgang til alt innhold fra tu.no, digi.no og karriere360.no med Ekstra

  • Historisk arkiv: Teknisk Ukeblad fra 1854 til i dag
  • Rabatt på konferanser

månedlig

235,-
Tilsvarer Kr 55 per uke Bestill

årlig

1 990,-
Tilsvarer Kr 39 per uke Prøv 1 måned for 1 kr
Én måned for 1 kr
Automatisk fornyelse av abonnement kan stoppes når som helst
Bedrift eller organisasjon? Få tilbud her
NITO- og Tekna-medlemmer får 50% rabatt av ordinær pris ved kjøp av årsabonnement.Rabatten fås ved å oppgi medlemsnummer i bestillingsprosessen

Vanlige spørsmål

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvorfor får jeg ikke logget inn?

Tu.no er ikke tilknyttet Tekna eller Nitos medlemsbaser. Du må registrere en ny brukerkonto på tu.no.

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvordan får jeg rabattert pris?

Etter at du har laget en brukerkonto på tu.no og logget inn kan du legge inn ditt medlemsnummer og få 50 % rabatt.

Kan jeg få tilsendt faktura til min arbeidsgiver?

Ja. Ved kjøp av årsabonnement tilbyr vi bedriftsfaktura.

Vil abonnementet automatisk fornye seg etter gratisperioden?

Ja. Abonnementet fornyes automatisk. Du kan når som helst skru av automatisk fornyelse.

Eksklusivt for digitale abonnenter

På forsiden nå