Samferdsel

Krysningssporet sto ferdig i 2010 – har stått ubrukt siden

Millioninvesteringen på Røkland stasjon skulle gi sikrere og billigere togdrift på Nordlandsbanen. 14 år senere er det fortsatt uklart når krysningssporet kan tas i bruk.

Det lange krysningssporet på Røkland stasjon kan først tas i bruk når det nye, digitale signalsystemet ERTMS er klart på Nordlandsbanen. Nå er ERTMS forsinket på ubestemt tid.
Det lange krysningssporet på Røkland stasjon kan først tas i bruk når det nye, digitale signalsystemet ERTMS er klart på Nordlandsbanen. Nå er ERTMS forsinket på ubestemt tid. Foto: Njål Svingheim / Bane Nor
Tia KarlsenTia Karlsen– Journalist
Mari Gisvold SolbergMari Gisvold Solberg– Journalist
18. nov. 2024 - 05:00
Kommentarer
Du må være innlogget hos Ifrågasätt for å kommentere. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto. Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn.