AF Gruppen

Valgfri og trinnvis digitalisering i AF Gruppen

Entreprenørkonsernet har nådd det de intent kaller bølge 3. Det er konkrete leveranser som skal gi merverdi, og ingen skal få digitalisering tredd ned over hodet.

Jørgen Skobly jobber med digitalisering og nyskaping i AF Gruppen. I en bransje med mange aktører som skal samarbeide er den utfordringen ikke helt ulik det man står overfor i et fotballspill.
Jørgen Skobly jobber med digitalisering og nyskaping i AF Gruppen. I en bransje med mange aktører som skal samarbeide er den utfordringen ikke helt ulik det man står overfor i et fotballspill. (Foto: Joachim Seehusen )

Entreprenørkonsernet har nådd det de intent kaller bølge 3. Det er konkrete leveranser som skal gi merverdi, og ingen skal få digitalisering tredd ned over hodet.

Tilbake i 2016 gjorde AF Gruppen et strategisk valg om å gi innovasjon og nyskaping større plass. Den gangen bestemte ledelsen at arbeidet skulle skje i tre bølger. Første bølge var å etablere entusiasme og forståelse internt. Bølge to startet i 2018, da ble det opprettet en egen avdeling for innovasjon og digitalisering med kun tre ansatte.

Eksklusivt for digitale abonnenter

På forsiden nå