TU.no styrker satsingen på samferdsel

TU Media slutter å publisere bladet Våre Veger og Veier24.no som egne titler. De redaksjonelle ressursene skal brukes til å styrke satsingen på samferdsel på TU.no.

Adm dir Jan Moberg i Teknisk Ukeblad Media forteller at Våre Veger og Veier24.no forsvinner som egne titler, og at de redaksjonelle ressursene fra nyttår vil bli brukt til å styrke satsingen på samferdsel på TU.no.
Adm dir Jan Moberg i Teknisk Ukeblad Media forteller at Våre Veger og Veier24.no forsvinner som egne titler, og at de redaksjonelle ressursene fra nyttår vil bli brukt til å styrke satsingen på samferdsel på TU.no. Foto: StudioF2 Fotograf Ingar Næss
22. des. 2023 - 11:05 | Endret 2. jan. 2024 - 09:53

Samferdsel er en stor og viktig satsing for TU Media AS. Gjennom snart 50 år har dette vist seg blant annet med tittelen Våre Veger, som har vært utgitt i samarbeid med Norsk Veg- og Trafikkfaglig
Forening (NVTF).

– Våre Veger har historisk vært en supersuksess for TU Media. De siste årene har imidlertid både opplaget og annonsemengden falt. Og nå har tiden kommet da det ikke lenger lønner seg for oss å utgi tittelen. Det er selvfølgelig med et visst vemod dette skjer, men samtidig ser vi svært positivt på at våre to meget erfarne redaksjonelle medarbeidere blir med videre og vil bidra til å styrke samferdselssektoren på TU.no, sier ansv. red. og adm. dir, Jan M. Moberg i TU Media AS.

Redaktør Jarle Skoglund håper å få med seg både lesere og annonsører over til den styrkede satsingen på TU.no.

– Det er trist at en æra er over. Imidlertid ser både jeg og kollega Bjørn Olav Amundsen frem til å bidra med å løfte samferdselssatsingen på TU.no, sier Skoglund.

Siste utgave av Våre Veger kom i november i år. Lesere på Veier24.no bli rutet videre til TU.no.

Første utgave av Våre Veger kom ut i 1974. <i>Foto:  Jarle Skoglund</i>
Første utgave av Våre Veger kom ut i 1974. Foto:  Jarle Skoglund
Bergen har i dag 102 elektriske Yutong-busser operert av Tide. Bildet er tatt i Christies gate ved Festplassen i Bergen.
Les også

400 kinesiske busser i Norge: Advarer om høy risiko for menneskerettighetsbrudd

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.