BYBRUA I DRAMMEN

Politikerne vil likevel beholde bru fra 1936. Det kan bli krise for en av Norges travleste togstrekninger

I verste fall utsettes utrullingen av nye digitale signaler på Vestfoldbanen.

I over et år har Bane Nor planlagt å bygge ny bru over stasjonen i Drammen.
I over et år har Bane Nor planlagt å bygge ny bru over stasjonen i Drammen. (Foto: Mari Gisvold Solberg)

I verste fall utsettes utrullingen av nye digitale signaler på Vestfoldbanen.

Drammen: Søndag 6. september 1936 klippet daværende statsminister Johan Nygaardsvold snoren på den nye bybrua i Drammen. Den 260 meter lange brua ble med det landets første betongbru, og har i mange år fraktet både gående, kjørende og kollektivreisende over Drammenselva.

Få tilgang til alt innhold fra tu.no, digi.no og karriere360.no med Ekstra

  • Historisk arkiv: Teknisk Ukeblad fra 1854 til i dag
  • Rabatt på konferanser

månedlig

235,-
Tilsvarer Kr 55 per uke Bestill

årlig

1 990,-
Tilsvarer Kr 39 per uke Prøv 1 måned for 1 kr
Én måned for 1 kr
Automatisk fornyelse av abonnement kan stoppes når som helst
Bedrift eller organisasjon? Få tilbud her
NITO- og Tekna-medlemmer får 50% rabatt av ordinær pris ved kjøp av årsabonnement.Rabatten fås ved å oppgi medlemsnummer i bestillingsprosessen

Vanlige spørsmål

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvorfor får jeg ikke logget inn?

Tu.no er ikke tilknyttet Tekna eller Nitos medlemsbaser. Du må registrere en ny brukerkonto på tu.no.

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvordan får jeg rabattert pris?

Etter at du har laget en brukerkonto på tu.no og logget inn kan du legge inn ditt medlemsnummer og få 50 % rabatt.

Kan jeg få tilsendt faktura til min arbeidsgiver?

Ja. Ved kjøp av årsabonnement tilbyr vi bedriftsfaktura.

Vil abonnementet automatisk fornye seg etter gratisperioden?

Ja. Abonnementet fornyes automatisk. Du kan når som helst skru av automatisk fornyelse.

Eksklusivt for digitale abonnenter

På forsiden nå