SAMFERDSEL

Politikerne vil likevel beholde bru fra 1936. Det kan bli krise for en av Norges travleste togstrekninger

I verste fall utsettes utrullingen av nye digitale signaler på Vestfoldbanen.

I over et år har Bane Nor planlagt å bygge ny bru over stasjonen i Drammen.
I over et år har Bane Nor planlagt å bygge ny bru over stasjonen i Drammen. Foto: Mari Gisvold Solberg
11. sep. 2019 - 10:45

Drammen: Søndag 6. september 1936 klippet daværende statsminister Johan Nygaardsvold snoren på den nye bybrua i Drammen. Den 260 meter lange brua ble med det landets første betongbru, og har i mange år fraktet både gående, kjørende og kollektivreisende over Drammenselva.

Del

Kommentarsystemet er deaktivert

Kommentarsystemet leveres av en ekstern leverandør, og kan ikke lastes inn uten at informasjonskapslene er aktivert. Endre dine Personvern/cookies innstillinger for å aktivere kommentering.