BYBRUA I DRAMMEN

Politikerne vil likevel beholde bru fra 1936. Det kan bli krise for en av Norges travleste togstrekninger

I verste fall utsettes utrullingen av nye digitale signaler på Vestfoldbanen.

I over et år har Bane Nor planlagt å bygge ny bru over stasjonen i Drammen.
I over et år har Bane Nor planlagt å bygge ny bru over stasjonen i Drammen. (Foto: Mari Gisvold Solberg)
EKSTRA

I verste fall utsettes utrullingen av nye digitale signaler på Vestfoldbanen.

Drammen: Søndag 6. september 1936 klippet daværende statsminister Johan Nygaardsvold snoren på den nye bybrua i Drammen. Den 260 meter lange brua ble med det landets første betongbru, og har i mange år fraktet både gående, kjørende og kollektivreisende over Drammenselva.

Bli medlem og få tilgang til mer eksklusivt innhold!

månedlig

Kr 235
Kr 59 per uke
Første måned gratis
Én måned gratis
Som Ekstra-medlem får du lese unike artikler på Tu.no og Digi.no hver uke.

Eksklusive artikler | Fordypning og innsikt | Rabatt på konferanser
 

Betal med Visa, MasterCard eller PayPal. Ved årlig periodisering tilbys også bedriftsfaktura.

Abonnementet autofornyes og kan sies opp når som helst.

Vilkår og bruksbetingelser

Spørsmål vedrørende abonnement? Kontakt oss på ekstra@tu.no

Allerede abonnent?

Logg inn her

Vanlige spørsmål

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvorfor får jeg ikke logget inn?

Tu.no er ikke tilknyttet Tekna eller Nitos medlemsbaser.

Du må registrere en ny brukerkonto på tu.no.

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvordan får jeg rabattert pris?

Etter at du har laget en brukerkonto på tu.no og logget inn kan du legge inn ditt medlemsnummer og få 50 % rabatt.

Kan jeg få tilsendt faktura til min arbeidsgiver?

Ja. Ved kjøp av årsabonnement tilbyr vi bedriftsfaktura

Vil abonnementet automatisk fornye seg etter gratisperioden?

Ja. Abonnementet fornyes automatisk. Du kan når som helst skru av automatisk fornyelse.

Eksklusivt for digitale abonnenter

På forsiden nå