Dermed er planarbeidet ferdig også for den siste delen av dette veiprosjektet.
Det skjer etter vedtak i utvalget drift og forvaltning i Lindesnes kommune 10. mars. Høringsfristen er 25. april 2020, melder Nye Veier i en pressemelding.
![Nye Veiers prosjektleder Håkon Lohne. <i>Foto: Nye Veier</i>](https://images.gfx.no/290x/2542/2542491/Hakon%2520Lohne.jpg)
– Dette er en merkedag for prosjektet. Det er jobbet målrettet med høy intensitet for å lande planen. Vi er kommet frem til løsninger i samarbeid med mange aktører, som utbyggerne av Sandnesheia, kommunen og andre interessenter. Det er lagt vekt på løsninger som bedrer trafikksituasjonen ved Ime skole. I planarbeidet har det også vært tett dialog med utbyggerne Marnarkrysset AS, slik at deres veiløsninger ses i sammenheng med våre. Til sammen løser det også trafikkutfordringene for Ime II, sier prosjektleder Håkon Lohne.
Planarbeidet for prosjektet E39 Mandal øst – Mandal by er delt i to detaljreguleringer:
Del 1 omfatter E39 fra Døle bru til Mandalskrysset, samt tilførselsveien mellom Mandalskrysset og Greipsland/Lindland.
Mens del 2 er detaljreguleringen for tilførselsveien Greipsland – Ime, som nå er lagt ut til offentlig ettersyn og på høring.
Anleggsarbeid i regi av totalentreprenør Hæhre har pågått på prosjektet siden oktober i fjor. Målet er å sette trafikk på veistrekningen fra Ime til Døle bru i desember 2021.
![Zaporizjzja atomkraftverk sør i Ukraina er Europas største og har vært okkupert av russiske styrker siden mars 2021. IAEA-sjef Rafael Grossi advarer nå om at faren for ødeleggelser øker etter den siste tidens mange droneangrep mot anlegget.](https://images.gfx.no/130x87/2836/2836472/NTB_thYtdQmYIjc.jpg)
IAEA: Faren for ulykke øker ved ukrainsk atomkraftverk