Klokken 21:10 veiver konduktøren med et grønt flagg før han går om bord i toget og trykker på knappen som lukker dørene. Samtidig går en telefon fra stasjonen i Bodø til nabostasjonen Fauske. Den gir beskjed om at toget har forlatt perrongen.
SAMFERDSEL
Mellom Bodø og Grong står aldri tog på grunn av signalfeil, likevel er det de som får digitale signaler først. Her ser du hvorfor
– Vil gi en enorm forbedring av sikkerheten, sier Bane Nor-direktør.

Siden det ikke finnes noe signalanlegg på den nordligste delen av Nordlandsbanen benyttes fremdeles grønne flagg når toget er klart for å forlate perrongen. Foto: Havard Zeiner
Kommentarsystemet er deaktivert
Kommentarsystemet leveres av en ekstern leverandør, og kan ikke lastes inn uten at informasjonskapslene er aktivert. Endre dine Personvern/cookies innstillinger for å aktivere kommentering.
