Havforskningsinstituttet

Forskningsskipet ribbet for grønn teknologi – får dieselmekanisk framdrift

Havforskningsinstituttets nye forskningsfartøy skal bygges med koronapenger i Nederland – uten hybrid drift eller annen grønn  teknologi.

Startet som en Rolls-Royce og endte opp som Lada. LMG Marin designet et topp moderne skip med hybridteknologi, men regjeringens midler strekker ikke til.
Startet som en Rolls-Royce og endte opp som Lada. LMG Marin designet et topp moderne skip med hybridteknologi, men regjeringens midler strekker ikke til. (Illustrasjon: LMG Marin)

Havforskningsinstituttets nye forskningsfartøy skal bygges med koronapenger i Nederland – uten hybrid drift eller annen grønn  teknologi.

Forskningsfartøyet utstyres med tradisjonell dieselmekanisk framdrift.

Få tilgang til alt innhold fra tu.no og digi.no med Ekstra

  • Historisk arkiv: Teknisk Ukeblad fra 1854 til i dag
  • Rabatt på konferanser

månedlig

249,-
Tilsvarer Kr 58 per uke Bestill

årlig

2 290,-
Tilsvarer Kr 45 per uke Bestill
Automatisk fornyelse av abonnement kan stoppes når som helst
Bedrift eller organisasjon? Få tilbud her
NITO- og Tekna-medlemmer får 50% rabatt av ordinær pris ved kjøp av årsabonnement.Rabatten fås ved å oppgi medlemsnummer i bestillingsprosessen

Vanlige spørsmål

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvorfor får jeg ikke logget inn?

Tu.no er ikke tilknyttet Tekna eller Nitos medlemsbaser. Du må registrere en ny brukerkonto på tu.no.

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvordan får jeg rabattert pris?

Etter at du har laget en brukerkonto på tu.no og logget inn kan du legge inn ditt medlemsnummer og få 50 % rabatt.

Kan jeg få tilsendt faktura til min arbeidsgiver?

Ja. Ved kjøp av årsabonnement tilbyr vi bedriftsfaktura.

Vil abonnementet automatisk fornye seg automatisk?

Ja. Abonnementet fornyes automatisk. Du kan når som helst skru av automatisk fornyelse.

Eksklusivt for digitale abonnenter

På forsiden nå