Regnskapet for 2020 viser at entreprenøren Bertelsen & Garpestad AS omsatte for over 1,1 milliard kroner. Og at bunnlinja henger med i veksten med et driftsresultat på 71 millioner kroner.
Siden 2017 har selskapet med postadresse Egersund doblet omsetningen, slik veksttakten har vært helst siden 2010 da omsetningen lå på 175 millioner kroner.


Selskapet ble startet i 1959 av Arne Bertelsen og Kjell Garpestad, og er fortsatt en familiebedrift. I dag eies det som heter B & G Holding av Sverre Garpestad (50 prosent), Arne Bertelsen (25 prosent) og Rune Liland-Bertelsen (25 prosent).
Selskapet er blitt en hjørnesteinsbedrift i Egersund, og som hel- eller deleier i tilsammen 12 andre selskaper, mange av dem entreprenørselskaper.
For øyeblikket driver Bertelsen & Garpestad på med store vegprosjekter som E-18 Langangen-Rugtvedt (underentreprenør for Eiffage Génie Civil), Seimsdalstunnelen på fv. 5633 i Årdal, E-39 Leirvika-Renndalen, ombyggingen av tre tunneler på E134 Haukeli og fv 17 på Helgeland Liafjell sør.
I fjor kunne de ferdigstille byggingen av 12 km E6 mellom Kapskarmo – Brattåsen – Svenningelv som er en del av Helgelandspakken. Selskapet har også hatt flere parseller på fv 714, laksevegen mellom Orkanger og Hitra.