Bygger om tungoljemotorer til gassdrift - sparer tusenvis av dollar hver dag

BW LPG er verdens første rederi som bygger om dieselmotorer til gassdrift.

BW Malacca har kapasitet på 84.000 m3 og ble levert fra Hyundai i Korea i 2016. Skipet har MAN B&W 6G60ME-C9.2 to-takts hovedmotor på 12,4 MW ved 92,3 RPM. Den er bygget for tungolje IFO 380.
BW Malacca har kapasitet på 84.000 m3 og ble levert fra Hyundai i Korea i 2016. Skipet har MAN B&W 6G60ME-C9.2 to-takts hovedmotor på 12,4 MW ved 92,3 RPM. Den er bygget for tungolje IFO 380. (Foto: BW LPG)

BW LPG er verdens første rederi som bygger om dieselmotorer til gassdrift.

Det norsk-singaporske rederiet BW LPG begynner ombygging av fire tungoljemotorer til gass, slik at skipet vil ha fire store gasskip (VLGC) i drift i løpet av 2020.

Få tilgang til alt innhold fra tu.no, digi.no og karriere360.no med Ekstra

  • Historisk arkiv: Teknisk Ukeblad fra 1854 til i dag
  • Rabatt på konferanser

månedlig

235,-
Tilsvarer Kr 55 per uke Bestill

årlig

1 990,-
Tilsvarer Kr 39 per uke Prøv 1 måned for 1 kr
Én måned for 1 kr
Automatisk fornyelse av abonnement kan stoppes når som helst
Bedrift eller organisasjon? Få tilbud her
NITO- og Tekna-medlemmer får 50% rabatt av ordinær pris ved kjøp av årsabonnement.Rabatten fås ved å oppgi medlemsnummer i bestillingsprosessen

Vanlige spørsmål

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvorfor får jeg ikke logget inn?

Tu.no er ikke tilknyttet Tekna eller Nitos medlemsbaser. Du må registrere en ny brukerkonto på tu.no.

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvordan får jeg rabattert pris?

Etter at du har laget en brukerkonto på tu.no og logget inn kan du legge inn ditt medlemsnummer og få 50 % rabatt.

Kan jeg få tilsendt faktura til min arbeidsgiver?

Ja. Ved kjøp av årsabonnement tilbyr vi bedriftsfaktura.

Vil abonnementet automatisk fornye seg etter gratisperioden?

Ja. Abonnementet fornyes automatisk. Du kan når som helst skru av automatisk fornyelse.

Eksklusivt for digitale abonnenter

På forsiden nå