TekjobbNyhetsbrevVideo
Abonner
EkstraTekjobb
Nyheter
ByggElbilEnergiForbrukerteknologiForsvarIndustriITKarriereKlimaMaritimSamferdsel
Meninger
AnalyseDebattKommentar
Tjenester
TUDigiInsidetelecomVeier24eBladTekjobbKonferanser
Info og kontakt
Om ossBedriftsabonnementAnnonseinfoTa kontaktKundeservice
Tips oss
Innlogget som:
Abonner
Logg ut
Min konto
Kundeservice

MAN Energy Solutions

Grieg bestiller fire bulkskip for ammoniakkdrift
1. juni 2023
MSC Washington ble sjøsatt ved Yangzijiang Shipyard og levert MSC våren 2022. Det er rederiets første LNG-dreven containerskip med en kapasitet på 14.200 TEU.
Utvikler store containerskip for ammoniakk
24. mai 2023
MAN Energy Solutions utvikler to-takts ammoniakkmotoren i København. Det er fortsatt et FoU-prosjekt og vil først bli kommersielt tilgjengelig mot slutten av 2025 eller tidlig 2026.
Ammoniakk-motor ikke klar før i 2025
12. apr. 2023
L-klasseskipene  til Grieg Star har MAN B&W 5S60ME-C8-motor på 9 MW. MAN jobber med ombyggingskit til ammoniakk.
Nytt studie: Ammoniakk-ombygging er mulig – men utfordrende
14. mars 2023
Administrerende direktør Andreas Enger i Höegh Autoliners sier at det var viktig for dem å vite at MAN, Wärtsilä og andre motorfabrikanter jobbet med ammoniakkmotorer da de tok sin beslutning om i 2021.
Skal ha verdens mest miljøvennlige bilskip i 2026
24. jan. 2023
LNG-boom: Eksplosiv vekst for gass som drivstoff
4. feb. 2022
Tråleren Odd Lundberg overvåkes kontinuerlig fra Tyskland
17. nov. 2020
Ammoniakkmotor skal være klar i 2024
22. okt. 2020
MAN-motorer sender data via Kongsberg-skyen – skal optimalisere Høegh-motorene i sanntid
24. sep. 2020
NTNU-studenter med to nullutslippsskip
12. aug. 2020
Nå skal den gigantiske gass-tankeren gå på gass
2. juli 2020
Motorprodusentene tester ammoniakk – kan gi nullutslippsskip før 2030
27. mars 2020
Bygger om tungoljemotorer til gassdrift - sparer tusenvis av dollar hver dag
25. feb. 2020
Gransker fortsatt Viking Sky-ulykken: Ikke funnet flere kritiske feil
8. juli 2019
Eksperter tviler på at lavt smøreoljenivå er hele forklaringen
29. mars 2019
Utvikler system for å fylle flytende hydrogen på norsk ferge
6. des. 2018
Adm. direktør og ansv. redaktør:
Jan M. Moberg
Digitalredaktør TU Media:
Svein-Erik Hole
Redaktør TU.no:
Tor M. Nondal
Redaktør Teknisk Ukeblad:
Tormod Haugstad
Personvern/cookies
Brukeravtale
All journalistikk er basert på Vær varsom-plakaten og Redaktørplakaten
© 1995-2023 Teknisk Ukeblad Media AS
Annonsere:
Informasjon og priser
Abonnere:
Papirabonnement
Digitalt abonnement
Kontakt oss:
Kontaktinformasjon
E-post redaksjonen:
Nett - papir/blad
RSS:
RSS-feed forside
Nyhetsbrev:
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Besøksadresse:
Teknisk Ukeblad Media AS
Grensen 3, 0159 Oslo
Postadresse:
Teknisk Ukeblad Media AS
Postboks 380 Sentrum, 0102 Oslo
Fakturaadresse:
Teknisk Ukeblad Media AS
Postboks 380 Sentrum 0102 Oslo
faktura@tu.no
Telefon/faks:
23 19 93 00/23 19 93 01