Gjøvikbanen: Klokken 13:07 forlater tog RE30 Gjøvik Roa stasjon i Lunner. Utenfor ruta, på siden av skinnegangen, lyser det grønt i hovedsignalet. Toget passerer lyset og kjører videre nordover mot Gjøvik.
Etter få sekunder dukker der opp ny informasjon inne på dashbordet hos lokfører Kim Andre Bjørklund.
Artikkelen fortsetter etter annonsen.png)

annonsørinnhold
.png)

Her må selv kutunnelen bygges med lette masser
Et blått felt, som tidligere var mørkt, viser hvor langt toget har kjøretillatelse. I en grå bue utenfor speedometeret vises hvilken hastighet det er lov å kjøre på strekningen.