SAMFERDSEL

Milliardsprekk for Intercity: Derfor blir Moss-strekningen 7 milliarder dyrere

En del av sikringstiltakene i Moss hadde uansett måttet gjøres på et tidspunkt, hevder Bane Nor etter ukens kostnadssprekk.

Kostnadsrammen for Intercity gjennom Moss ble offisielt økt med 7 milliarder denne uken. Ved åpningen i 2026 kan Flirt-toget være det første som tester banen. Her avbildet på Oslo S.
Kostnadsrammen for Intercity gjennom Moss ble offisielt økt med 7 milliarder denne uken. Ved åpningen i 2026 kan Flirt-toget være det første som tester banen. Her avbildet på Oslo S. Foto: Øystein Grue

Da revidert nasjonalbudsjett ble framlagt tirsdag, ble det klart at Intercity-satsingen på togstrekningen Sandbukta-Moss-Såstad skal videreføres. Planen er fortsatt dobbeltspor og ny stasjon sentralt plassert i Moss.

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.