Trafikkvekst på jernbane 

14 nye Flirt-tog er bare starten – må kjøpe tog for opp mot 40 milliarder for å nå veksten de neste årene

Med en snittalder på nesten 19 år er det langs flere tog som må skiftes ut enn de på Trønderbanen, om man skal nå vekstmålene beregnet av Jernbanedirektoratet.

De nye Flort-togene er 112,7 meter lange og har plass til cirka 100 flere passasjerer enn togene som går på Trønderbanen i dag.
De nye Flort-togene er 112,7 meter lange og har plass til cirka 100 flere passasjerer enn togene som går på Trønderbanen i dag. (Foto: Norske Tog )

Med en snittalder på nesten 19 år er det langs flere tog som må skiftes ut enn de på Trønderbanen, om man skal nå vekstmålene beregnet av Jernbanedirektoratet.

Til våren kommer det 14 nye Flirt-tog på Trønderbanen. De nye togene, på 112 meter, er over dobbelt så lange som de

Få tilgang til alt innhold fra tu.no, digi.no og karriere360.no med Ekstra

  • Historisk arkiv: Teknisk Ukeblad fra 1854 til i dag
  • Rabatt på konferanser

månedlig

235,-
Tilsvarer Kr 55 per uke Bestill

årlig

1 990,-
Tilsvarer Kr 39 per uke Prøv 1 måned for 1 kr
Én måned for 1 kr
Automatisk fornyelse av abonnement kan stoppes når som helst
Bedrift eller organisasjon? Få tilbud her
NITO- og Tekna-medlemmer får 50% rabatt av ordinær pris ved kjøp av årsabonnement.Rabatten fås ved å oppgi medlemsnummer i bestillingsprosessen

Vanlige spørsmål

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvorfor får jeg ikke logget inn?

Tu.no er ikke tilknyttet Tekna eller Nitos medlemsbaser. Du må registrere en ny brukerkonto på tu.no.

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvordan får jeg rabattert pris?

Etter at du har laget en brukerkonto på tu.no og logget inn kan du legge inn ditt medlemsnummer og få 50 % rabatt.

Kan jeg få tilsendt faktura til min arbeidsgiver?

Ja. Ved kjøp av årsabonnement tilbyr vi bedriftsfaktura.

Vil abonnementet automatisk fornye seg etter gratisperioden?

Ja. Abonnementet fornyes automatisk. Du kan når som helst skru av automatisk fornyelse.

Eksklusivt for digitale abonnenter

På forsiden nå