GRØNT KYSTFARTSPROGRAM

Utfordringen gir muligheter for norsk teknologi: Antall skip øker 30 prosent — utslippene fra skipsfarten må halveres

Grønt Kystfartsprogram har allerede ført til flere pilotprosjekter med nye tekniske løsninger.

Ampere var verdens første bil- og passasjerferge med batteridrift. Norge har fått solid feste på batteriteknologi for skip og nye eksportartikler.
Ampere var verdens første bil- og passasjerferge med batteridrift. Norge har fått solid feste på batteriteknologi for skip og nye eksportartikler. (Foto: Tore Stensvold)
EKSTRA

Grønt Kystfartsprogram har allerede ført til flere pilotprosjekter med nye tekniske løsninger.

FN-organet IMO vedtok i april at skipsfarten skal ta sin del av klimakuttene for å følge opp Paris-avtalen.

Få tilgang til alle artikler og mer med TU Ekstra

  • Ubegrenset tilgang til tu.nodigi.no og karriere360.no
  • Historisk arkiv: Teknisk Ukeblad fra 1854 til i dag
  • Rabatt på konferanser

månedlig

235,-
Kr 55 per uke Bestill

årlig

1 990,-
Kr 39 per uke Prøv 1 måned for 1 kr
Én måned for 1 kr
Abonnementet autofornyes og kan sies opp når som helst
Bedrift eller organisasjon? Få tilbud her
NITO- og Tekna-medlemmer får 50% rabatt av ordinær pris ved kjøp av årsabonnement

Vanlige spørsmål

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvorfor får jeg ikke logget inn?

Tu.no er ikke tilknyttet Tekna eller Nitos medlemsbaser. Du må registrere en ny brukerkonto på tu.no.

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvordan får jeg rabattert pris?

Etter at du har laget en brukerkonto på tu.no og logget inn kan du legge inn ditt medlemsnummer og få 50 % rabatt.

Kan jeg få tilsendt faktura til min arbeidsgiver?

Ja. Ved kjøp av årsabonnement tilbyr vi bedriftsfaktura.

Vil abonnementet automatisk fornye seg etter gratisperioden?

Ja. Abonnementet fornyes automatisk. Du kan når som helst skru av automatisk fornyelse.

Eksklusivt for digitale abonnenter

På forsiden nå