ROGFAST

Stor interesse for neste Rogfast-kontrakt

Seks entreprenører søker om å bli prekvalifisert til neste store Rogfast-kontrakt.

Prosjektleder Oddvar Kaarmo i Statens vegvesen.
Prosjektleder Oddvar Kaarmo i Statens vegvesen. Foto: Øyvind Ellingsen/Statens vegvesen
19. apr. 2022 - 12:15

Og det er disse seks som er interessert i den såkalte E04-kontrakten på Rogfast:

Rogfast er en del av fergefri E39 og blir 26,7 kilometer lang når den står ferdig i 2033. <i>Illustrasjon:  Statens vegvesen</i>
Rogfast er en del av fergefri E39 og blir 26,7 kilometer lang når den står ferdig i 2033. Illustrasjon:  Statens vegvesen
  • Skanska Norge
  • NCC Norge
  • JV OHA Tunnel, bestående av OBRASCÓN HUARTE LAIN S.A , Hyundai Engineering & Construction Co, Ltd og Aldesa, SA
  • China Communications Construction Company 
  • JV Implenia Norge og Stangeland Maskin
  • JV Webuild S.p.A. og Acciona Construcción, S.A 

– Vi er fornøyd med at så mange ønsker å delta i konkurransen for å bygge verdens dypeste og lengste undersjøiske vegtunnel. Dette er nummer to av tre kontrakter på over 3,5 milliarder kroner. E04-kontrakten starter på Bokn i Nord Rogaland og går halvveis mot Kvitsøy. I lengde og størrelse er den tilnærmet lik som E03 som vi lyste ut i fjor, sier prosjektsjef i Statens vegvesen, Oddvar Kaarmo, i en pressemelding.

Nå venter et omfattende og krevende arbeid med å velge de tre til fem som skal bli prekvalifisert.

Den nye delen av riksvei 85 fra Fiskefjorden mot Lødingen er snart klar til bruk. Oppe til høyre ses Fiskefjordtunnelen. Her skal E10 og riksvei 85 knyttes sammen med et stort kryss.
Les også

Gigantprosjekt ligger foran skjema

 

 

 

 

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.