MS Kong Harald

Slitasje årsak til motorhavari på MS Kong Harald

Sjøfartsdirektoratet opplyser at feil på drivstofftilførsel på grunn av slitasje førte til motorstans på Hurtigruteskipet MS Kong Harald. Den gikk på bare en av to motorer.

Det var mye vind i området ved Hustadvika med skodde og dårlig sikt da Hurtigruten mistet motorkraft tirsdag 28. august.
Det var mye vind i området ved Hustadvika med skodde og dårlig sikt da Hurtigruten mistet motorkraft tirsdag 28. august. (Foto: Bjost/NTB)

Sjøfartsdirektoratet opplyser at feil på drivstofftilførsel på grunn av slitasje førte til motorstans på Hurtigruteskipet MS Kong Harald. Den gikk på bare en av to motorer.

Mannskapet hadde stanset den ene av de to MaK-motoren for å reparere en lekkasje på kjølevannet til babord motor. Det ble oppdaget etter avgang fra Kristiansund, på vei mot Molde.

Få tilgang til alt innhold fra tu.no og digi.no med Ekstra

  • Historisk arkiv: Teknisk Ukeblad fra 1854 til i dag
  • Rabatt på konferanser

månedlig

249,-
Tilsvarer Kr 58 per uke Bestill

årlig

2 290,-
Tilsvarer Kr 45 per uke Bestill
Automatisk fornyelse av abonnement kan stoppes når som helst
Bedrift eller organisasjon? Få tilbud her
NITO- og Tekna-medlemmer får 50% rabatt av ordinær pris ved kjøp av årsabonnement.Rabatten fås ved å oppgi medlemsnummer i bestillingsprosessen

Vanlige spørsmål

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvorfor får jeg ikke logget inn?

Tu.no er ikke tilknyttet Tekna eller Nitos medlemsbaser. Du må registrere en ny brukerkonto på tu.no.

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvordan får jeg rabattert pris?

Etter at du har laget en brukerkonto på tu.no og logget inn kan du legge inn ditt medlemsnummer og få 50 % rabatt.

Kan jeg få tilsendt faktura til min arbeidsgiver?

Ja. Ved kjøp av årsabonnement tilbyr vi bedriftsfaktura.

Vil abonnementet automatisk fornye seg automatisk?

Ja. Abonnementet fornyes automatisk. Du kan når som helst skru av automatisk fornyelse.

Eksklusivt for digitale abonnenter

På forsiden nå