Skroget til den 24 meter lange hurtigbåten «Fjorled» har 15-20 prosent lavere energibehov enn eksisterende båt i samme fart.
Skroget til den 24 meter lange hurtigbåten «Fjorled» har 15-20 prosent lavere energibehov enn eksisterende båt i samme fart. (Illustrasjon: Norled)
EKSTRA

Norleds Fjorled

Nå er verdens første hybride hurtigbåt satt i drift

Norled har satt «Fjorled» i rutetrafikk mellom Haugesund og Røvær.

Hurtigbåten Fjorled har plass til 89 passasjerer og bruker batterier ved manøvrering til og fra kai. Ved toppfart benyttes ordinære dieselmotorer.

Les hele artikkelen og få tilgang til mer eksklusivt innhold

månedlig

Kr 199
Kr 50 per uke
Første måned gratis
Én måned gratis
Som Ekstra-medlem får du lese unike artikler på Tu.no og Digi.no hver uke.

Eksklusive artikler | Fordypning og innsikt | Rabatt på konferanser
 

Betal med Visa, MasterCard eller PayPal. Ved årlig periodisering tilbys også bedriftsfaktura.

Abonnementet autofornyes og kan sies opp når som helst.

Vilkår og bruksbetingelser

Spørsmål vedrørende abonnement? Kontakt oss på ekstra@tu.no

Allerede abonnent?

Logg inn her

Vanlige spørsmål

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvorfor får jeg ikke logget inn?

Tu.no er ikke tilknyttet Tekna eller Nitos medlemsbaser.

Du må registrere en ny brukerkonto på tu.no.

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvordan får jeg rabattert pris?

Etter at du har laget en brukerkonto på tu.no og logget inn kan du legge inn ditt medlemsnummer og få 50 % rabatt.

Kan jeg få tilsendt faktura til min arbeidsgiver?

Ja. Ved kjøp av årsabonnement tilbyr vi bedriftsfaktura

Vil abonnementet automatisk fornye seg etter gratisperioden?

Ja. Abonnementet fornyes automatisk. Du kan når som helst skru av automatisk fornyelse.

Eksklusivt for digitale abonnenter

På forsiden nå