Motorhavari Hurtigruten

Motorhavari for Hurtigruten – bekymrer at to motorer stanset

Begge hovedmotorene til Hurtigruteskipet MS Kong Harald stanset da skipet seilte fra Kristiansund til Molde tirsdag kveld. Det bekymrer eksperter.

MS Kong Harald ble bygget i Tyskland i 1993 og har plass til 691 passasjerer. Det var 306 om bord da skipet mistet motorkraft.
MS Kong Harald ble bygget i Tyskland i 1993 og har plass til 691 passasjerer. Det var 306 om bord da skipet mistet motorkraft. (Foto: Hurtigruten)

Begge hovedmotorene til Hurtigruteskipet MS Kong Harald stanset da skipet seilte fra Kristiansund til Molde tirsdag kveld. Det bekymrer eksperter.

Cruiseskipet MS Viking Sky var nær grunnstøting og katastrofe da MAN-motorenet automatisk ble stoppet uten forvarsel på grunn av for lavt oljetrykk på samme strekning i mars 2019.

Få tilgang til alt innhold fra tu.no og digi.no med Ekstra

  • Historisk arkiv: Teknisk Ukeblad fra 1854 til i dag
  • Rabatt på konferanser

månedlig

249,-
Tilsvarer Kr 58 per uke Bestill

årlig

2 290,-
Tilsvarer Kr 45 per uke Bestill
Automatisk fornyelse av abonnement kan stoppes når som helst
Bedrift eller organisasjon? Få tilbud her
NITO- og Tekna-medlemmer får 50% rabatt av ordinær pris ved kjøp av årsabonnement.Rabatten fås ved å oppgi medlemsnummer i bestillingsprosessen

Vanlige spørsmål

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvorfor får jeg ikke logget inn?

Tu.no er ikke tilknyttet Tekna eller Nitos medlemsbaser. Du må registrere en ny brukerkonto på tu.no.

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvordan får jeg rabattert pris?

Etter at du har laget en brukerkonto på tu.no og logget inn kan du legge inn ditt medlemsnummer og få 50 % rabatt.

Kan jeg få tilsendt faktura til min arbeidsgiver?

Ja. Ved kjøp av årsabonnement tilbyr vi bedriftsfaktura.

Vil abonnementet automatisk fornye seg automatisk?

Ja. Abonnementet fornyes automatisk. Du kan når som helst skru av automatisk fornyelse.

Eksklusivt for digitale abonnenter

På forsiden nå