I januar i år kunne Nye Veier opplyse at fem grupperinger var kvalifisert til å konkurrere om utbyggingen av E6-strekningen Storhove-Øyer.
Nå er konkurransen avlyst.
«Konkurransen om hvem som får bygge E6 Storhove-Øyer for Nye Veier er avlyst, fordi utbyggingsselskapet ikke har mottatt tilbud som tilfredsstiller kravene i anbudsdokumentene. Konkurransen lyses ut på nytt i månedsskifte oktober/november i år,» skriver Nye Veier i en pressemelding.


– Vi fikk inn kun ett tilbud, fra JV Implenia/Roadbridge. Det tilbudet hadde vesentlige forbehold som gjorde at vi måtte avvise tilbudet, opplyser Bjørn Børseth, direktør for kontrakt og marked i Nye Veier, til Veier24.
E6-strekningen mellom Storhove i Lillehammer og Hunderfossen i Øyer består av 9,6 kilometer med firefelts motorvei, inkludert ny toløpstunnel på cirka 2,6 kilometer forbi Fåberg.

Bane Nor visste at det var fare for store skader ved ras
Lyses ut på nytt i oktober/november

– Konkurransen blir lyst ut på nytt i månedsskiftet oktober/november i år, og vi planlegger kontraktsignering til sommeren. Nå tar vi med oss ny kunnskap og de nylig vedtatte reguleringsplanene inn i en ryddig konkurranse uten planrisiko, sier Bjørn Børseth i pressemeldingen.
Delstrekningen E6 Storhove-Øyer inngår i utbyggingen av 43 kilometer med firefelts motorvei mellom Moelv og Øyer. Prosjektet er delt i tre kontrakter, og det er den nordligste kontrakten som nå skal lyses ut på nytt.
Disse fem grupperingene var prekvalifisert til konkurransen i januar i år:
- AF Gruppen/Norconsult
- Arbeidsfellesskapet Bertelsen & Garpestad og Metrostav/ÅF Engineering
- COMSA S.A.U/SWS Engineering
- Arbeidsfellesskapet Implenia Norge og Roadbridge Holding/Sweco Norge
- NCC Norge/Multiconsult og NCC AB

Har vi beredskap når det haster å utbedre?







