Batteri-produsenten BYD

Batteriet dekker en hel meter av bussen, og skal sørge for en rekkevidde på 30 mil

Heldagsbatteri er fremtiden for busser, mener kinesisk batterigigant.

Leddbuss: Når batteribussen blir 18 meter lang blir den en leddbuss.
Leddbuss: Når batteribussen blir 18 meter lang blir den en leddbuss. (Bilde: BYD)
EKSTRA

Heldagsbatteri er fremtiden for busser, mener kinesisk batterigigant.

Kinesiske selskaper blir til giganter i løpet av noen tiår. Slik er det med batteriprodusenten BYD også. Selskapet startet i det små i 1995, i dag har det 220.000 ansatte, hvorav 20.000 er ingeniører. Nå ruller BYD bokstavelig talt inn i Europa med sine elektriske busser.

Få tilgang til alle artikler og mer med TU Ekstra

  • Ubegrenset tilgang til tu.no og digi.no
  • Historisk arkiv: Teknisk Ukeblad fra 1854 til i dag
  • Rabatt på konferanser

månedlig

235,-
Kr 55 per uke Bestill

årlig

1 990,-
Kr 39 per uke Prøv 1 måned for 1 kr
Én måned gratis
Abonnementet autofornyes og kan sies opp når som helst
Bedrift eller organisasjon? Få tilbud her
NITO- og Tekna-medlemmer får 50% rabatt på årsabonnement

Vanlige spørsmål

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvorfor får jeg ikke logget inn?

Tu.no er ikke tilknyttet Tekna eller Nitos medlemsbaser. Du må registrere en ny brukerkonto på tu.no.

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvordan får jeg rabattert pris?

Etter at du har laget en brukerkonto på tu.no og logget inn kan du legge inn ditt medlemsnummer og få 50 % rabatt.

Kan jeg få tilsendt faktura til min arbeidsgiver?

Ja. Ved kjøp av årsabonnement tilbyr vi bedriftsfaktura.

Vil abonnementet automatisk fornye seg etter gratisperioden?

Ja. Abonnementet fornyes automatisk. Du kan når som helst skru av automatisk fornyelse.

Eksklusivt for digitale abonnenter

På forsiden nå