MARITIM

Hydrogensystem for fritidsbåt utvikles til proffmarkedet

Det hydrogenelektriske framdriftssystemet til daycruiseren Hyrex 28 vekker internasjonal interesse fra både fritidsbåtmarkedet og fra proff- og yrkesbåtsegmentet.

Ingeniør Mustafa Sabonichi (tv.) og prosjektleder Stian Bogen med det hydrogenelektriske systemet til Hyrex under utvikling i fjor høst. Brenselcellen fra Cummins (eks Hydrogenics) med Hyrex sitt egenutviklete sikkerhets- og kontrollsystem på benken til venstre og batterier på gulvet.r.
Ingeniør Mustafa Sabonichi (tv.) og prosjektleder Stian Bogen med det hydrogenelektriske systemet til Hyrex under utvikling i fjor høst. Brenselcellen fra Cummins (eks Hydrogenics) med Hyrex sitt egenutviklete sikkerhets- og kontrollsystem på benken til venstre og batterier på gulvet.r. Foto: Tore Stensvold
Tore StensvoldTore StensvoldJournalist
1. aug. 2022 - 14:00

Hyrex 28 er utviklet og bygget på Nøtterøy av det norske selskapet Hyrex.

Share icon
Del

Kommentarsystemet er deaktivert

Kommentarsystemet leveres av en ekstern leverandør, og kan ikke lastes inn uten at informasjonskapslene er aktivert. Endre dine Personvern/cookies innstillinger for å aktivere kommentering.