Hyrex 28 er utviklet og bygget på Nøtterøy av det norske selskapet Hyrex.
MARITIM
Hydrogensystem for fritidsbåt utvikles til proffmarkedet
Det hydrogenelektriske framdriftssystemet til daycruiseren Hyrex 28 vekker internasjonal interesse fra både fritidsbåtmarkedet og fra proff- og yrkesbåtsegmentet.
.jpg)
Ingeniør Mustafa Sabonichi (tv.) og prosjektleder Stian Bogen med det hydrogenelektriske systemet til Hyrex under utvikling i fjor høst. Brenselcellen fra Cummins (eks Hydrogenics) med Hyrex sitt egenutviklete sikkerhets- og kontrollsystem på benken til venstre og batterier på gulvet.r. Foto: Tore Stensvold
Les mer om:
Kommentarsystemet er deaktivert
Kommentarsystemet leveres av en ekstern leverandør, og kan ikke lastes inn uten at informasjonskapslene er aktivert. Endre dine Personvern/cookies innstillinger for å aktivere kommentering.
