Konkurransen om denne rammeavtalen ble lyst ut i starten av mai, og åtte rådgivningsselskaper meldte seg på.
Avtalen er på to år i utgangspunktet, med opsjon på forlengelse i 1+1 år.
Over fire år har avtalen en anslått totalverdi på 40 millioner kroner.
I denne konkurransen var det et to-konvolutt-system. Evalueringsteamet hos oppdragsgiveren var ikke kjent med selve pristilbudene mens de vurderte tildelingskriteriet kvalitet hos hver tilbyder.
Nye Veier evaluerte først tilbudene etter de to første kriteriene oppgitt i konkurransegrunnlaget:
- Kompetanse: 60 %
- Løsningsforslag: 10 %
Pris teller 30 prosent, og kronetilbudene så slik ut:
Tilbyder | Tilbudssum i kr. eks. mva. |
Sweco Norge | 1.077.500 |
WSP Norge | 1.424.600 |
Transportøkonomisk Institutt | 1.705.000 |
Asplan Viak/Vianova (arbeidsfellesskap) | 1.370.000 |
BDO | 1.490.000 |
Oslo Economics | 1.464.500 |
Menon Economics | 1.500.000 |
Vista Analyse | 1.526.000 |
Etter evaluering og vekting av alle kriteriene er Nye Veier kommet til at følgende leverandører blir tildelt kontrakt (i rangert rekkefølge):
1. Transportøkonomisk Institutt
2. Menon Economics
![Schneider Electric](https://images.gfx.no/80x/2717/2717830/squarelogo_RGB.png)
![Et viktig skritt mot enda smartere boliger](https://images.gfx.no/1000x333/2842/2842827/KNX_Hybrid_modul.jpg)
3. Vista Analyse
4. Oslo Economics
![Selve demonteringen kan fortsatt ikke automatiseres. Alle elbil-produsenter bygger batteripakkene på ulike måter, så hver gang Hydrovolt mottar et batteri de ikke har håndtert tidligere, lager de egne oppskrifter for demontering i sitt testsenter.](https://images.gfx.no/130x87/2844/2844265/20240629-TB-117%2520godkjent.jpg)
Norsk batteri-gjenvinning: : – Jeg tror vi er de første i verden