North Sea Giant

Et av verdens mest avanserte skip er bygget om: Sparer 30 prosent drivstoff med batteri

Det store konstruksjonsskipet benytter batterier som «spinning reserve» og kan skru av to motorer i DP3-operasjoner.

North Sea Giant ble bygget om på Aibel-verftet i Haugesund.
North Sea Giant ble bygget om på Aibel-verftet i Haugesund. (Foto: Peter Tubaas/NCE Maritime Cleantech)

Det store konstruksjonsskipet benytter batterier som «spinning reserve» og kan skru av to motorer i DP3-operasjoner.

North Sea Giant, ett av verdens største og mest avanserte konstruksjonsskip, er nå ferdig ombygget til hybrid drift (se video nederst i artikkelen).

Få tilgang til alt innhold fra tu.no, digi.no og karriere360.no med Ekstra

  • Historisk arkiv: Teknisk Ukeblad fra 1854 til i dag
  • Rabatt på konferanser

månedlig

235,-
Tilsvarer Kr 55 per uke Bestill

årlig

1 990,-
Tilsvarer Kr 39 per uke Prøv 1 måned for 1 kr
Én måned for 1 kr
Automatisk fornyelse av abonnement kan stoppes når som helst
Bedrift eller organisasjon? Få tilbud her
NITO- og Tekna-medlemmer får 50% rabatt av ordinær pris ved kjøp av årsabonnement.Rabatten fås ved å oppgi medlemsnummer i bestillingsprosessen

Vanlige spørsmål

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvorfor får jeg ikke logget inn?

Tu.no er ikke tilknyttet Tekna eller Nitos medlemsbaser. Du må registrere en ny brukerkonto på tu.no.

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvordan får jeg rabattert pris?

Etter at du har laget en brukerkonto på tu.no og logget inn kan du legge inn ditt medlemsnummer og få 50 % rabatt.

Kan jeg få tilsendt faktura til min arbeidsgiver?

Ja. Ved kjøp av årsabonnement tilbyr vi bedriftsfaktura.

Vil abonnementet automatisk fornye seg etter gratisperioden?

Ja. Abonnementet fornyes automatisk. Du kan når som helst skru av automatisk fornyelse.

Eksklusivt for digitale abonnenter

På forsiden nå