Samferdsel

Dette har Norges fire mest brannfarlige tunneler til felles

Tunneler med 7 prosent stigning har åtte ganger høyere brannrisiko enn flate tunneler.

At det har vært få dødsfall i forbindelse med tunnelbranner i Norge, mener TØI-forsker Alena Katharina Høye kan være flaks. Da et vogntog lastet med 27 tonn brunost tok fyr i Brattlitunnelen i Nordland i 2013 og brant i fire døgn (bildet), kom ingen alvorlig til skade.
At det har vært få dødsfall i forbindelse med tunnelbranner i Norge, mener TØI-forsker Alena Katharina Høye kan være flaks. Da et vogntog lastet med 27 tonn brunost tok fyr i Brattlitunnelen i Nordland i 2013 og brant i fire døgn (bildet), kom ingen alvorlig til skade. Foto: Viggo Aronsen/Statens vegvesen
Tia KarlsenTia Karlsen– Journalist
Mari Gisvold SolbergMari Gisvold Solberg– Journalist
6. mars 2024 - 09:00
Kommentarer
Du må være innlogget hos Ifrågasätt for å kommentere. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto. Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn.