Hydrolift Smart City Ferries skal slå flere fluer i en smekk med små ferger som skal løse trengselsproblematikk for både folk og varer.
Ferger på inntil 50 passasjerer seiler elektrisk og etter hvert autonomt og sørger for å avlaste veier og bruer. Foto: Hydrolift Smart City Ferries
Trafikkbildet ved Washington Bridge som krysser Hudsonelva mellom New York og New Jersey. Trafikken står.Foto: Hydrolift Smart City Ferries
Løsningen for New York: Mange ferger avlaster veier og Washington Bridge.Foto: Hydrolift Smart City Ferries
Bård Eker har designet nye redningsbåter som kan gå i over 40 knop.Foto: Per Erlien Dalløkken
Bård Eker viser modell av den første båten han designet med step-skrog.Bilde: Tore Stensvold
Posten var raskt ute og bestilte Paxstere.Foto: Posten
Fredrikstad har flere små ferger som har åtte anløpssteder. Bård Eker vil gjøre dem elektriske, autonome og smarte i et mobilitetsystem som inkluderer kjøretøy.Illustrasjon: Hyke
Smart mobilitet i Fredrikstad. Ferger og elektriske kjøretøy i kombinasjon er med i smart-by-konseptet HYKE.Foto: Hydrolift Smart City Ferries
Singapore og andre asiatiske storbyer ved elver og ved sjø kan utnytte vannet til transport i høyere grad enn dag. Foto: Hydrolift Smart City Ferries
Singapore kan være et ideelt sted for svermer av autonome og elektriske ferger.Foto: Hydrolift Smart City Ferries