Det norske luftforsvarets første jetjager, deHavilland Vampire, i formasjon med to av dagens Lockheed Martin F-16 Falcon-jagere. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Denne CF-104 Starfighteren er i ferd med å bli restaurert i Norge og ble vist for offentligheten for første gang under Bodø Air Show. Flyet har ennå ikke tillatelse til å fly, så publikum måtte nøye seg med en oppstart til takeoff-hastighet. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Douglas DC-3 Dakota i formasjon med to North American AT-6 Harvard. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Ikke bare luftens krigere hadde fått tildelt plass på flyshowet i Bodø. Her flyr et Boeing 737-600 fra SAS et oppvisningsprogram. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
På langt hold kan 737-en virke faretruende nær radarkuppelen på Bodø hovedflystasjon. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
De svenske vingevandrerne "Skycats". (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Dragrace med F-16 og Harley-Davidson på startstreken. Flyet var raskest på kvartmila. Det vil si, en Porsche 911 turbo, ikke på bildet fordi den ble stående igjen ved start da piloten og mc-kjøreren tyvstartet, ble tilkjent seieren. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Oppvisning med et F-16 fra det belgiske luftforsvaret. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
To danske F-16 og Natos AWACS (Boeing E-3A Sentry) foran tårnet på Bodø lufthavn. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
To norske F-16 tar av i formasjon. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Norsk F-16 med kort landing. Bremseskjermen er i ferd med å felles ut. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Et ikke helt uvanlig syn på Bodø lufthavn: Møte mellom Boeing 737-600 og et F-16. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Nok et lite stykke Bodø: F-16 og Hurtigruta. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Et tysk McDonnel Douglas F-4 Phantom II foran fabrikkompis Douglas DC-3 Dakota. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Kvinnene på vingen: Catwalk, som er en del av det svenske acroteamet Scandinavian Airshow. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Dette kan bli et vanlig syn om noen år dersom Saab får det som de vil: Den karakteristiske profilen til Jas-39 Gripen mellom norske fjell. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Jas-39C Gripen tar av med oppvisningspilot Henrik Holm bak stikka. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Saab stilte ut et Jas-39D Gripen (nærmest) og en dummy som viser hvordan de tenker seg neste generasjons Gripen. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Akroflyging med et Pitts S12 Python fra Scandinavian Airshow. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Det er blitt sagt om Saab J-29F Tunnan at den er en stygg andunge på bakken, men en svane i lufta. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Fullskalamodell av amerikanske Lockheed Martins kandidat til Norges neste jagerfly, Joint Strike Fighter alias F-35 Lightning II (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Klassisk britisk kald krig-jager: Hawker Hunter (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Det finske luftforsvarets oppvisningsteam Midtnight Hawks i sine BAe Hawk Mk.51 (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Midtnight Hawks manglet toeren under lørdagens flyshow. Han hadde pådratt seg ryggskader under trening dagen før. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
F-16 i tett formasjon med overvåkingsflyet Lockheed P-3C Orion. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Pitts Python (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Pitts Python (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Blant alle bevingede juveler hadde også ei solid rekke Porscher fra Bodøs lokale importør sneket seg inn. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Ørepropper kan være lurt når man er på flyshow, også for jagerflypiloter som Hans Rosén (t.h), Gripens kampanjesjef i Norge. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Det var bortimot debut på Bodø Air Show også for dette ruteflyet: Et splitter nytt 737-800 som SAS har fått tak i ved å hoppe inn i bestillingen fra et annet europeisk flyselskap som måtte kansellere. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Den gamle Peugeot 205-en hadde angivelig feilparkert, og ble fraktet vekk av et Westland Sea King Mk43B (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Rolf Liland (t.v) og Jan Erik Larssen er etter hvert blitt et fast radarpar ved mikrofonene på norske flystevner. Liland er tidligere F-16-flyger og instruktør på Nato-flyskolen i Texas og flyr i dag for SAS. Larssen er mest kjent som bilelskende og lattermild Autofil-programleder på NRK. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Verdens mest kjente vingeprofil over Bodø lufthavn: Supermarine Spitfire Mk XVI (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Bertil Gerhardt er piloten som flyr begge de nyanskaffede 2VK-jagerne til Biltema - en Spitfire og en P-51D Mustang (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Den sibirfødte 56 år gamle litauske Jurgis Kairys er en av verdens mest berømte akropiloter. Ikke uten grunn. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Jurgis Kairys flyr et Sukhoi 26/31 som han selv har vært med på å utvikle. Det tåler 25 G, negative som positive. Her forsøker Kairys å bryte ei målsnor, men mislykkes. Han flyr for lavt! Kred også til mannskapet som holder snora. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Siste utvei for en jagerflypilot: Utskytningssetet. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)

Tidenes flyshow i nord

Bodø hovedflystasjon feiret 25-årsjubileet med F-16 med å arrangere tidenes flyshow i nord. Her ser du bildene!