Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips ossPodkast

Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips ossPodkast
Abonner
10:38:39

Nyhetsstudio

SisteMest lest
22. jan. 2025, 14:16 - NTB

Trailer påkjørt av passasjertog i Sør-Odal – Kongsvingerbanen stengt

En semitrailer er påkjørt av et tog på en planovergang i Sør-Odal. Det ser ikke ut til å være alvorlige skader på togpassasjerer.

Situasjonen for føreren av semitraileren er mer uavklart.

– Vi er nå framme på stedet. Det er rundt 30 stykker om bord på toget, sier operasjonsleder Frode Øvreås i Innlandet politidistrikt til NTB.

Øvreås vet ikke hvor fort toget kjørte og heller ikke hvor på lastebilen toget har truffet, men det ser ut til å være store materielle skader.

Det er uklart hva slags last semitraileren bar på.

Passasjerene på toget venter på å bli evakuert, og Vy har satt opp busser, sier kommunikasjonssjef Kaja Rynning Moen i Vy til VG.

Kongsvingerbanen er stengt mellom Kongsvinger og Årnes.

Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Glasopor
Her må selv kutunnelen bygges med lette masser
Tips oss

Ansvarlig redaktør

Kristina Fritsvold Nilsen

Nyhetsredaktør

Tor M. Nondal

  • RSS-feed forside
  • Facebook
  • Linkedin
  • Bsky
  • Nyhetsbrev
  • Vilkår og bruksbetingelser
  • KI-retningslinjer

All journalistikk er basert på Vær varsom-plakaten og Redaktørplakaten

© 1995-2026 Teknisk Ukeblad Media AS