Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips ossPodkast

Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips ossPodkast
Abonner
05:04:51

Nyhetsstudio

SisteMest lest
I går, 23:28 - NTB

Togtrafikken i Tyskland i gang igjen etter full stans

Deutsche Bahn har gjenopptatt togtrafikken i Tyskland etter en landsomfattende svikt i radiokommunikasjonssystemet.

Det statseide jernbaneselskapet opplyser at årsaken til feilen er funnet, og at teknikere jobbet med å løse problemet. Feilen førte til at togtrafikken i hele Deutsche Bahns nettverk stanset.

Regionale togoperatører og S-baneoperatører i Deutsche Bahn-konsernet skriver på X at trafikken gradvis vil starte opp igjen. De varslet samtidig store forsinkelser og innstillinger inn i onsdag morgen.

Stansen rammet også pendlertog, blant annet hele S-Bahn-nettet i Berlin.

Feilen rammet GSM-R, det digitale radiosystemet som brukes til togdrift og kommunikasjon i Deutsche Bahns nettverk.

Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Statens vegvesen
Her kobles BIM, dronedata og GIS tettere på veibyggingen
Tips oss

Ansvarlig redaktør

Kristina Fritsvold Nilsen

Nyhetsredaktør

Tor M. Nondal

  • RSS-feed forside
  • Facebook
  • Linkedin
  • Bsky
  • Nyhetsbrev
  • Vilkår og bruksbetingelser
  • KI-retningslinjer

All journalistikk er basert på Vær varsom-plakaten og Redaktørplakaten

© 1995-2026 Teknisk Ukeblad Media AS