Minst to skadet i angrep mot Kyiv
Minst to personer er skadet i et russisk angrep mot Ukrainas hovedstad Kyiv, ifølge ukrainske myndigheter.
Natt til søndag ble det hørt flere eksplosjoner i Kyiv. Kyivs ordfører Vitalij Klitsjko opplyste at luftvernet var aktivert.
– Hold dere i tilfluktsrommene, skrev Klitsjko på meldingstjenesten Telegram.
Tymur Tkatsjenko, leder for Kyivs militæradministrasjon, sier søndag morgen at minst to personer ble skadet i angrepene. Flere branner oppsto i Darnytskyj-området, ifølge Tkatsjenko.
Det er også meldt om angrep mot Sumy, Kharkiv, Dnipro og Zaporizjzja i løpet av natten.
Angrepene skjer dagen etter at Ukraina angrep Volgograd og Belgorod i det sørvestlige Russland og Horlivka i den russiskokkuperte Donetsk-regionen. Tre personer ble drept i angrepene, ifølge regionale myndigheter.
Ukraina har forsvart seg mot Russlands fullskalainvasjon i mer enn fire år.
.png)
