11:14 - NTB
Iransk UD anklager USA for åpenlyst brudd på våpenhvilen
Iran anklager USA for et åpenlyst brudd på intensjonsavtalen mellom landene etter de amerikanske angrepene fredag.
De amerikanske angrepene fredag var rettet mot våpenlagre og radarstasjoner.
– Disse brutale angrepene som rammet iranske kystovervåkningsanlegg, er et åpenlyst brudd, sier det iranske utenriksdepartementet i en uttalelse.
De amerikanske angrepene var gjengjeldelse for et angrep mot et konteinerskip som seilte ut av Persiabukta gjennom Hormuzstredet dagen før, ifølge USA.
.png)
