11:21 - NTB

Hugo Hermansen ny sjef for Statens jernbanetilsyn

Hugo Hermansen (54) er ansatt som ny direktør for Statens jernbanetilsyn etter Erik Ø. Reiersøl-Johnsen.

Reiersøl-Johnsen går av med pensjon fra 1. juli. Hermansen skal tiltre etter nærmere avtale, skriver Samferdselsdepartementet i en pressemelding.

– Hugo Hermansen er en erfaren leder med bakgrunn fra både offentlig og privat sektor. Denne kompetansen gir ham et godt utgangspunkt for å lede Statens jernbanetilsyn, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård (Ap).

Hermansen er utdanne ved Luftkrigsskolen og har også gjennomført studier ved Handelshøyskolen BI og Høgskolen i Molde. I 2011 fullførte han en MBA ved Naval Postgraduate School i USA.