Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips oss

Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips oss
Abonner
14:11:44

Nyhetsstudio

SisteMest lest
10. feb. 2025, 16:27 - NTB

E6 i Eidsvoll kan gjenåpnes for trafikk tidligst onsdag

Mandag ble det gjort sprengningsarbeid der det gikk et ras på E6 i Eidsvoll. Vegvesenet håper å kunne åpne ett felt i to retninger fra onsdag.

Det opplyser avdelingssjef Cato Løkken i Vegtrafikksentralen øst til NTB.

Mandag ble det gjennomført planlagt sprengningsarbeider på stedet der steinraset gikk lørdag formiddag. E6 er stengt i begge retninger ved Morskogen nord for Minnesund i Eidsvoll, Akershus, som følge av steinraset.

– Vi har sprengt blokkene i dag, og det drives opprydningsarbeid. Vi regner med at det vil gå med morgendagen til dette opprydningsarbeidet, sier Løkken.

– Vi tror vi tidligst onsdag kan åpne ett felt i to retninger. Det vil ta en stund å rydde opp hele området, så det er uklart når alt kan åpnes igjen.

Anbefalte omkjøringsruter i retning fra Oslo mot Lillehammer:

* E16 Kløfta til Skarnes og deretter fylkesvei 24 til Stange.

* E16 Gardermoen mot Roa og riksvei 4 mot Gjøvik.

* Riksvei 4 Gjelleråsen i Oslo mot Gjøvik via Hadeland.

* Fylkesvei 33 fra Minnesund til Gjøvik, og deretter riksvei 4 til Mjøsbrua.

Trafikk i retning fra Lillehammer mot Oslo:

* Riksvei 4 Mjøsbrua via Gjøvik, deretter mot Gran og Gjelleråsen/Oslo og videre på fylkesvei 22 mot E6 Hvam (kryss 44).

* Riksvei 4 fra Mjøsbrua mot Gjøvik, deretter fylkesvei 33 til Minnesund.

* Alternativt E6 over Mjøsbrua mot Moelv til Hamar, videre via Åkersvika vegkryss/Hamar på riksvei 25 mot Elverum, deretter følg riksvei 3 i retning Kolomoen, og videre mot Skarnes på fylkesvei 24. Det er også mulig å kjøre videre på E6 til Kolomoen vegkryss, inn på riksvei 3 og deretter fortsette på fylkesvei 24 mot Skarnes.

Tips oss

Ansvarlig redaktør

Kristina Fritsvold Nilsen

Nyhetsredaktør

Tor M. Nondal

  • RSS-feed forside
  • Facebook
  • Linkedin
  • Bsky
  • Nyhetsbrev
  • Vilkår og bruksbetingelser
  • KI-retningslinjer

All journalistikk er basert på Vær varsom-plakaten og Redaktørplakaten

© 1995-2025 Teknisk Ukeblad Media AS