11:24 - NTB, Redaksjonen
Danmark har gjenåpnet sin ambassade i Teheran
Danmark har igjen diplomatisk representasjon i Irans hovedstad Teheran, etter at ambassaden har vært stengt i tre måneder grunnet krigen i Midtøsten.
– I lys av bedring i sikkerhetssituasjonen i Iran har ambassaden i Teheran igjen åpnet dørene, skriver dansk UD i en pressemelding.
Ambassadøren har vært på plass siden 19. juni.
Også Italias ambassade i Teheran gjenåpnet fredag. En rekke ambassader har vært stengt siden krigen mellom USA og Israel og Iran begynte i mars.

